• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns riktiga dykare?

Zingo

Rolex
... och nu pratar jag om individer, ej klockor.
Har själv som värst tagit en dyklektion i pool eller fridykt ner till 8m kanske, men har ett tag bara burit värstingar som klarar upp till 2000 meter (Omega Apnea, Schaumburg Aquamatic 2, Omega SMP, Breitling Avenger, osv) trots att behovet aldrig funnits.
Undrar hur många av oss 9000 medlemmar som dyker i arbetet eller är seriösa amatörer. Vad bär ni då för klocka?
Divemaster som badar ner till 40 m, en dag kanske man ger sig in på tech-dykning.. "Nödvändigt" för egen och gästernas säkerhet med dykdator. Gillar min Scubapro Meridian som jag använder både under och ovan vatten på dykresor (är primärt cocktaildykare så den funkar fint). Det är 'Swiss design' och ok till 120 m dvs onödigt mycket marginal.
dQI1CIq.jpg

IcpnFJ4.jpg

Då jag har batteritorsk så kommer en lånad bild med belyst tavla:
v9495J0.jpg
 

Zingo

Rolex
Ibland hinner man mycket på 23 minuter :)
Har gjort vrakdyk med botten tider under 8 minuter. Att man åkt ut med båten i flera timmar för den stunden kan vissa tycka lite stört ;)
Absolut, visst är det så. Men vid kort bottentid (typ som när jag dyker med vanlig luft på 40 m, typ 5 min) men då brukar uppstigning, dekompressionsstopp etc dra ut på tiden.
Hur som skönt att höra att han inte hyperventilerat och därav det korta dyket. ;)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Nästa gång jag är med på en inspektion (jobbar med vattenkraftverk som ofta undersöks av dykare) ska jag kolla vad dom har på armen..
 

marer

Cartier
Har advanced open water och varit nere på 30m som mest. Hade inte samma klockintresse när certet togs så var fullt nöjd med en oversized dykardator då. :p
Var ett tag sen jag dök med tuber nu men det blir väl återbesök i det blåa när man skaffat en ordentlig dykare. ;)
 

matage

Omega
Divemaster med 200-nånting och just nu lätt dykabstiens efter ett torrt år. Hade min Seiko Samurai på mig i buren i Gaansbai för vithajar förra veckan men det är ju inte riktigt dykning.. dock hade jag den under OW/Advanced-kurserna innan jag bestämt mig för om det var värt att köpa dator.

UV-krocket2.jpg

Numera kör jag Suunto D6 som räcker längre än mina hobbydykarambitioner.
Jag kan avslöja att man får många konstiga blickar när man försöker handla krocketspel i Februari.. och ännu mer när man förklarar orsaken :D :D
 

Smulan

Rolex
Vrakdyk utanför Nynäs förra månaden :) Kallt som f-n med en shorty från Biltema! :woot: Många vark och skaplig sikt så här på hösten.

oktoberdyk.jpg
 
Topp