• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fint damur

Linkan

Rolex
Tänkte inhandla en present åt sambon, vilket damur skulle ni rekommendera för prisklassen 5-14tkr?
Ska man gå på nytt eller beg?

Tänkte inhandla den innan nästa helg så tar gladeligen emot förslag.
 

Linkan

Rolex
@Luciano Cau, är det denna du menar. 38mm är väl ett herrur eller är det ett stort damur?
28830564-origpic-63c065.jpg
 

Vincent

Cartier
Jag skulle köpt nytt, känns som att tjejer uppskattar det mer (beror självklart på tjejen)
Fast sen är ju jag singel så skulle inte ta råd från mig hehe
 

Linkan

Rolex
@Landshark sökte, men med min specifika fråga med 5-14tkr klassen fann jag inget, fann bara en som hade frågat och hade budget på 60tkr. Så ville få ett litet mer exakt svar för min prisklass :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Precis den jag menar. Beror på tjejen. Min flickvän, mamma och syster föredrar iofs dykare om ca 40mm. Som sitter halvstort. Min flickvän har däremot mindre handled och skulle nog bära upp runt 36mm bäst men det är ju upp till din tjejs handleder och smak. Märkt att ingen av mamma, syrran eller tjejen använder klocka regelbundet heller så quartz kanske vore att föredra. Begagnat är inget problem för någon av dom
 

Linkan

Rolex
@Luciano Cau, bra att veta men har suktat efter den här omegan på uretvintage, ligger ute för 14tkr och har skick 4/5. Har inte ens tänkt tanken på damur strl 36mm eftersom bara fått för mig att damur ligger under 30mm. Men som du säger så har det att göra med hur handleden är formad
2880_001_front.jpg
 

Linkan

Rolex
@Fixoflex har tittat på den förut men står inte något skick, så tänkte ta helgen att titta på den och några till alt på kaplans. För sin ålder är den väldigt välbevarad
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Min fru kör 40mm med normala handleder. Tycker det ser bra ut.

Skulle kanske ge lite mer "hintar" om vilken sorts klocka du söker.
 

Landshark

Cartier
@Landshark sökte, men med min specifika fråga med 5-14tkr klassen fann jag inget, fann bara en som hade frågat och hade budget på 60tkr. Så ville få ett litet mer exakt svar för min prisklass :)

Ett av de mest frekventa ämnena på KS. Sök på rubriker, visa som ämne och sökord "tjejen" eller "sambon" eller "frun".

Kan sammanfatta dem till dig: Du får förslag på begagnad Rolex DJ, Tudor, Omega och liknande. Tjejen vill ha ny. Du får förslag på Långkineser, Oris, Sinn och de vanliga i den prisklassen. Sambon är inte intresserad då hon sett en jättefin som hette Michael Kors...

:angel:;)
 
Topp