• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fira nyrår i New York?

Script

Basic
Jag och några vänner planerar det inför Nyåret 2018/2019. Är det någon som har erfarenhet av det?

Edit: Råkade visst stava fel i rubrik men det gick inte att ändra i efterhand.

Är det värt att köa till Times Square? Mer värt att köra på en båt eller krog?
Jag hade tur att få inträde till ett ställe på TS genom jobbet. Var skoj och en sak jag aldrig skulle gjort annars. Vet inte vad det kostar.

Jag skulle personligen gått ut och käkat, sedan kollat fyrisar, därefter gått ut och klubbat

Är det värt att köa till Times Square? Mer värt att köra på en båt eller krog?
Firade nyår i NY för 5-6 år sedan. Mer eller mindre samtliga jänkare som var med i sällskapet sa att Times Square inte är värt. Alls.

Vi körde fest/mingel hos en polare och 12-slaget på taket. Sen vidare till nattklubb runt 1-2 om jag minns rätt. Innan 12-slaget gick vi även ett litet gäng till ett skönt cigarrställe och puffade lite. Finns mycket man kan göra i NY. Bara frågan vad ni är sugna på.

Firade nyår senast förra nyår. Alltså året till 2017.
Saker att tänka på är ju att givetvis vara över 21 år gammal.. Samt att försöka hitta en klubb eller ''rooftop'' i tid och boka biljett. För efterfrågan är rätt hög.
Vi firade på en ytterst fin rooftop som heter Mr. Purple. Det var formell klädsel fantastisk inramning och en fantastisk utsikt över den bästa staden i världen...
Vi bodde på Long Iland. (tar 5 min med subway till Times square) Och priserna är billigare.
Läste överst angående Times Square. Och nej, det är inte värt det. Alldeles för trångt samt allting dör ut kl.00.05.....

Tillbaka
Topp