• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Firar 100 inlägg med dubbel paketöppning

Bino

Cartier
Med det här inlägget har jag postat 100 inlägg på Klocksnack sedan jag gick med förra hösten. Det har inte blivit så många inlägg, men jag har läst desto mer. Mitt klockintresse tog fart på allvar förra sommaren och genom Klocksnack har jag lärt mig oerhört mycket och fått inspiration, idéer och skön läsning. För att fira 100 inlägg tänkte jag bjuda på två paketöppningar som ägde rum tidigare i eftermiddags.

Första paketet var ganska litet och anonymt.

A8OOhLM.jpg


Ett vanligt natoband? Nej, detta är natobandet Phoenix Straps tillverkar åt MoD. Jag har många vanliga natoband sedan tidigare men har under en längre tid varit sugen på att skaffa ett från Phoenix på grund av historian bakom. Lånar lite från Urtid:

Phoenix Straps har samma ägare idag, som när det bildades 1979. Som enda kvarvarande tillverkare av klockarmband i Storbritannien levererar man än idag band (gråa) till olika militära enheter inom Ministry of Defence och NATO.



Wristshot på bandet tillsammans med Speedyn.



Paket nummer två var allt annat än litet och anonymt.



Det låg ett litet paket i den stora lådan.



Följande bild är snarare regel än undantag på Klocksnack.



Och här har vi nytillskottet. En Rolex Submariner 114060. Älskar min Speedmaster sedan jag köpte den i höstas men har sedan jag skaffade den saknat en klocka som gillar vatten. Känner att jag inte behöver datum och jag gillar utseendet mer på no date, blir en riktig tool watch.



Obligatoriskt wristshot.

 

MJ24

Patek
2-Faktor
Riktigt fin!
När jag köpte för ca 1 vecka sedan provade jag både sub date och sub no date, men fastnade för date till sist!

Grattis till en riktigt fin klocka!:)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Speedyn var finare men gillar ändå SubC, rejäla saker liksom. :woot: hoppas du får en duo som du klarar dig med ett tag nu! Grattis
 

Sond

Patek
Startade nyss en tråd om Submariner där jag utgick från att SubC är med datum. Här ser jag dock mängder med kommentarer om SubC men jag ser inte något datum på klockan..?
 
Topp