• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Firar 1000 inlägg - tävling!

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Så har då den här galenskapen tagit mig till 1000 inlägg på detta eminenta forum.

Blev medlem här i början av mitt klockintresse och har varit inloggad i stort sett varje dag i drygt 1,5 år! Jag vill tacka er som gör forumet till vad det är. Alla bidragande medlemar, sponsorer och inte minst forumledningen!

Med 1000 inlägg kommer ju som bekant en tävling. På bilden ser ni min nuvarande samling. Frågan är kort och gott: hur bör samlingen kompletteras? Vad saknas, vad ska bytas, säljas, införskaffas m.m.? Det bäst motiverade svaret belönas med ett klockrelaterat pris. Deadline sätter jag till imorgon fredag kl 22.

Lycka till!

20140330_110308.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Grattis till dig och din riktigt fina samling, som jag ser det skulle du införskaffa dig en riktigt fräsig dressklocka.
Varför inte en JLC Reverso av något slag eller en DayDate, det skulle komplettera upp din fina samling fint....lycka till!
 

calzone

Vacheron
Bra jobbat o stort grattis till 1000inlägg :) Har du råd ska du givetvis komplettera med en DD har du inte råd ska du sälja GMT:n samt OQ och köpa dig en riktigt FET DD President:cigar: Din tudor ska bytas mot en äldre tudor typ 7016 din beater ska bytas mot en Seiko 7548 desert storm Rootbeer ska givetvis va kvar.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag, personligen, skulle behålla Pepsin och sälja resten för att köpa en DD på länk. Alternativt en helgulds sub. Men det är ju jag det.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Stort grattis till 1000 inlägg! Väljer att inte säga DayDate i guld utan ett dressur, Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin :) den hade suttit fint i din samling.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Väldigt fin samling du har, speciellt Titusen (Du kommer väl ihåg att jag är först i kö, då du ska flippa den?) :) Jag lovar att då ge dig ett superhett tips på vad som ska in ;)

Det bästa tipset just nu, är annars en fulsnygg, gärna färgglad (orangea inslag kanske) fetingdykare/-flygare, typ vintage Plopp eller Flightmaster etc.
 

Mykeys

Cartier
Grattis! Jag hade bytt Tudorn mot en vintage Speedy och Titusen mot en flinga. Jävlar vilken line-up du hade haft då! :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Skippa dressarna och fortsätt på den sportiga linjen! Föreslår en bitig 70-talsheuer, gärna med lite färg i, och komplettera med en mustasch om du inte redan bär en sådan.
 

Hubbatix

Cartier
Grattis till 1k!

Du behöver nånting billigt och stryktåligt som du inte behöver vara rädd om. Plaska, bada, måla, bila betong, soffsunka i onepiecen eller ha som mindre stöldbeärlig dinka på semestern!







Mvh Daniel
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort Grattis till dina 1000 inlägg, bra jobbat! Måste säga att det var många bra svar, och det känns som man är sen med svaret. Men med tanke på vad du har, så skulle den röda tråden innebära att du införskaffar dig en Röd sub!
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Grattis till 1000! Är nog lite färgad av att ha läst Wheddas inlägg alldeles nyss, så jag säger OQ ut och RO in :) Sen skulle väl en flinga passa bra in tillsammans med de du redan har (men det är ju redan sagt).
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Mycket fin temasamling. Jag tycker att en Sub no date skulle bygga vidare på temat. En 5513 på ett vinatageläder vore ju härligt, men vill du ha en mer bruksig klocka med mer beater karaktär säger jag 14060. En Sub C skulle inte passa in.

Om du behöver sälja av något för att delfinansera Subben så röstar jag ut OQn.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Grattis till 1000 inlägg, bra jobbat!
Jag hade kompletterat med en Seiko Marinemaster 300, din samling behöver en riktig dykare och vad annat än en högkvalitativ och prisvärd klocka. Dessutom, en svart klocka att komplettera dina GMT:s med!

Tycker inte att någon behöver åka ut, utan en komplettering är allt som behövs för att göra den perfekt! Dessutom är det alltid bättre med mer och fler ;)
 

Simpatico

Rolex
Får börja med att säja stort grattis till 1K, snyggt jobbat.

Ang samlingen så ser det ju väldigt bra ut. Tight och skön stil.
Tänker lite dykare och då Tudor BB, röd eller blå för lite mer kompletterande färg i rullen.
Sen är det ju något med nytt,fullset och kunna knalla in till handlaren och välja ut en oskuld s
om lockar till vintage samlingen.
Övriga håller sina platser i rullen.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Helt ofattbart att ingen har konstaterat det uppenbara än. Du behöver ju en Omega Speedmaster Pro. Du gillat uppenbarligen lite större klockor på länk. Helst stål. Gärna med lite toolig/yrkesmässig bakgrund. (OQn sticker ut) Och med en skön story bakom. Go for it!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Grattis till 1000. Tycker du ska fortsätta på sport rolex temat och det du saknar är en 5513. Sen sitter ju aldrig en dd fel heller:)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för en massa intressanta bidrag så här långt! Ös på med mer nu fram till 22 ikväll. Kan avslöja att bl.a. ett nästan oanvänt ljusbrunt nato i känguruskinn från Singular ligger i potten.
 
Topp