• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

First omega in space - Vem äger en?

ErikGBG

Audemars
Är jävligt sugen på min första moderna klocka efter att sett hur bra 1171-länken ser ut till!
Så ni som äger/ägt, ge gärna lite input, hur nice är den tycker ni!?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har ingen själv, dock känns det mer och mer som att det blir en 3573 som "första riktiga" klocka för mig när jag lämnar min studentekonomi. Riktigt fräck, minst sagt!
 

plexan

Cartier
et.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Den är riktigt fin. Var snubblande nära att slanta upp när den kom. Ligger fortfarande bra till...

Men finns den med länk. Är det inte det större utförandet som kommer på länk?
A
 

ErikGBG

Audemars
Inga beggade på chrono, men kärringen på klockmäster i Frölunda har en vet jag och dom rear ut. Fan tar emot att köpa av henne.... Så jävla otrevlig och motbjudande försäljaraktig.
Blir Js efter jobbet och pruta först.
 

AgE

Omega
Jag äger en FOIS sen ca ett år tillbaka. Den är riktigt trevlig tycker jag, gillar särskilt avsaknaden av kronskydd och alpha-visarna. Dessutom kul med en speedmaster som inte är den "vanliga" men ändå inte en gimmick-ltd edition eller reduced. Det enda som kunde vart bättre är egentligen om den haft hesalit istället för safirglas. Fast rent praktiskt är ju safir svårslaget.
IMG_2136.JPG
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Klämde på en häromdagen! Så galet nice.... Om man hade pengar........ Köp ffs! Den är fantastisk!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 
Har en "first in space", den är bra, riktigt bra. Jag gillar Speedys generellt men denna har något extra. De annorlunda bandhornen, visarna och den lite nättare storleken gör att den blir lite mer klassiskt elegant där vanliga Speedyn är lite mer sportig. Det här med formen på handhornen ska inte underskattas, gör rätt stor skillnad i hur den tar sig ut på handleden.
Tror inte du kommer bli besviken om du gillar den. Ang safir vs plexi - jag gillar plexi men måste säga att Omega fått till safirerna riktigt bra på Speedmastermodellerna, tycker det är en non-issue faktiskt. Har safir på min guldmodell - ser kanon ut på den liksom på first in space.

12487306905_8ec1e59487_o.jpg


Några vanliga professionals...

8624516185_b96d9eb435_o.jpg
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Tycker den är riktigt fin på originallädret. Gillar även att boetten är något mindre och att bandhornen är lite annorlunda. Förändrar verkligen klockan...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
borde väl kunna dyka upp på Ebay vad det lider?
har inte sett några hos Otto Frei

jag har ett par NOS 2998-visare i unobtainium som jag antagligen inte behöver (om mina andra blir ok med ny lysmassa, vilket jag tror) men det kostar ju... ;) ...och är kanske lite overkill på en mod...

 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
borde väl kunna dyka upp på Ebay vad det lider?
har inte sett några hos Otto Frei

jag har ett par NOS 2998-visare i unobtainium som jag antagligen inte behöver (om mina andra blir ok med ny lysmassa, vilket jag tror) men det kostar ju... ;) ...och är kanske lite overkill på en mod...

Grymma! Synd att unobtanium är så dyrt bara!


Dum idé som dök upp bara för att ev. göra en klassisk klocka lite roligare och till lite mindre av 'generiskt-val-ett-a-när-man-ska-köpa-'fin'-klocka'.

Men som sagt, egentligen bara dumheter, för om man vill ha en 105.002 så borde man också köpa en 105.002! :)
 
Topp