• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

First OMEGA in Space?

Jag trodde att 3570.50 var "originalet". I veckan var jag hos min AD och klämde lite, fick med mig en Omegabok hem "Omega the Collection". När jag bläddrar i den och kommer till Speedmasteruren står det att 311.32.40.30.01.001 är "First OMEGA in space". Är det en 3570.50 fast med läderrem bara?
 

KalleKnuda

Cartier
3570.50 är inte första ref som var i rymden. Anledningen till att den kallas månklockan är att den har exakt samma verk som den första i rymden
 

F-L-P

Panerai
Jag trodde att 3570.50 var "originalet". I veckan var jag hos min AD och klämde lite, fick med mig en Omegabok hem "Omega the Collection". När jag bläddrar i den och kommer till Speedmasteruren står det att är "First OMEGA in space". Är det en 3570.50 fast med läderrem bara?

PRO använndes innom Apollo programmet och "first..." är en ny release av Walley shirras klocka han använde på ett tidigare uppdrag. Den har andra visare, är mindre etc...
 
Topp