• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fiskargubbeklocka!

Torsse

Breitling
Jag fick en klocka i julklapp,
DSC_1066.jpg

Min glädje visste inga gränser då jag har en viss böjelse för fiskargubbar, se mitt kök nedan:
DSC_0967.jpg

(Notera köksklockan, den går baklänges)
Emellertid som klocksamlare får man ju vissa preferenser, det får inte kännas sladdrigt, billigt och rackligt, vilket den här gjorde.
Dessutom kunde jag inte läsa av de hårstrå-tunna visarna utan glasögon och då går det bort!
Hur lösa detta? Jag hade en Luminox liggande, kanske man kunde använda visarna och boetten till den och lägga in Fiskargubbe-urtavlan i den + Luminox lysrörsvisarna? Måtten verkade passa...
Luminoxboetterna känns ändå ganska gedigna, åtminstone på dom gamla, trots att dom är (var) billiga.
Lumi200W.jpg

Iväg till Niklas på Bergströms i Uppsala, så här fick han till:
f1.jpg

Sekunden togs bort, tavlan byttes, Luminoxens Rhondaverk med lysrörsvisarna ersatte Fiskagubbeklockans Miotaverk och jag fick en helt unik klocka, jättekul!!
(Forumadmin får flytta tråden till moddar-tråden om den passar bättre där.)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Roligt med folk som följer sina idéer och infall :)
Det ruggigt slitna bandet passar klockrent och som helhet gör sig det hela IMHO mycket bättre i dykarboetten också, både med tanke på motivet och rent estetiskt. Tummen upp !
 
Topp