• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fixa eller sälja?

Femitolv

Silver
image.jpg
Har köpt en Omega Sk byrålådesfynd går igång men stannar glaset riktigt dåligt.

Väljer mellan dessa två allternativ.

1 fixa ( vad är rimlig budget) för att få den på banan

2 sälja den och köpa något annat
image.jpg
( lite girig så hoppas på 4500kr är det rimligt) om inte vad är den värd. Tycker själv om modellen.

Vad tycker du jag skall välja??

En mycket vacker klocka, den skulle jag absolut se till att få igång, pm:a gärna om du vill släppa den som den är.

En snubbe på OF gjorde likadant. Det slutade med blockning för all framtid:oops:
Framför allt är det ju inte så kul att erbjuda någon hjälp som bara är ute efter pengarna och ska sälja... Om någon hittat en gammal klocka (typ arvegods) i en byrålåda och har noll koll på värdet är det enligt mig en helt annan sak.

Oj trampade på någon öm tå
Så om jag säljer den lovar jag att inte göra det över klocksnack.

Räcker detta för att ev ilska skall försvinna.

Är klart på amatörnivå i kunskap men försöker bygga upp en samling i huvudsak av omega. Rolex vågar jag mig inte på då jag är för okunnig.

I övrigt är just möjligheten att fråga å få olika kommentarer utifrån ofta betydande erfarenhet vilka svar på alla typer av inlägg ger mig ny kunskap och insikt ( vilket naturligtvis inte är svårt jag är novis inom detta område).

Så det är nog bra om det är högt i tak även hos mer kunniga läsare av inlägg. För att tex jag och kanske fler skall få lite mer information att omvandla till egen kunskap å bli lite klokare tills i morgon.

I övrigt är just möjligheten att fråga å få olika kommentarer utifrån ofta betydande erfarenhet vilka svar på alla typer av inlägg ger mig ny kunskap och insikt ( vilket naturligtvis inte är svårt jag är novis inom detta område).

Så det är nog bra om det är högt i tak även hos mer kunniga läsare av inlägg. För att tex jag och kanske fler skall få lite mer information att omvandla till egen kunskap å bli lite klokare tills i morgon.
Självklart kan du fråga frågor, eller visa upp bilder på en nyinköpt klocka. Det är såklart bara roligt och forumets syfte.

Det kanske det bara är jag som är grinig, men jag tyckte ditt inlägg verkligen hintade om att pengarna var det viktiga och att intressenter kunde pm'a dig vid intresse och att priset låg runt 4500:-

Ont, för att hjälpa dig. Du får med största sannolikhet ut mest pengar om du säljer den oservad. Annars en trevlig klocka, så om du gillar den och vill använda den är den väl värd en service. Farfars klocka, eller ABC i stockholm är vintageurmakare som flera på forumet rekommenderar. Skulle tippa på att en service kanske går på runt 3? (Kanske mer eller mindre beroende på hur många delar som behöver bytas)

image.jpg
Har köpt en Omega Sk byrålådesfynd går igång men stannar glaset riktigt dåligt.

Väljer mellan dessa två allternativ.

1 fixa ( vad är rimlig budget) för att få den på banan

2 sälja den och köpa något annat
image.jpg
( lite girig så hoppas på 4500kr är det rimligt) om inte vad är den värd. Tycker själv om modellen.

Vad tycker du jag skall välja??
Den kan jag tänka mig o köpa!!!!!!!!!!!

Tillbaka
Topp