• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fixat bort reklam på armbandslås!

Beo

Patek
Hej!
Köpte mig en Tag Heuer Aquaracer pokerstar edition för en hyfsad peng,men ganska snart ruttnade jag på reklamen på armbandslåset(loggan i klockan kan jag leva med:D).
20161011_171614.jpg
Så sagt och gjort fram med 240 slip papper,scotchbrite och autosol så fixade jag bort reklamen.
Iväg sedan till en kompis med mekanisk verstad och en lasergraverings maskin.
Tyckte att orginal loggan har ju alla så jag valde en egen.
20161012_183730.jpg
Jag blev mycket nöjd med resultatet:) får se om jag polerar det svarta i framtiden.
Tack för mig så länge.
 

Beo

Patek
Hade det varit jag som vunnit klockan så hade den fått vara,för då hade det varit kul o ha kvar.;)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Med tanke på att Pokerstars, eller Amaya gaming som äger företaget, är ett vidrigt företag som förstört onlinepoker så hade jag gladeligen skrubbat bort reklamen.
 
  • Like
Reactions: Beo

Beo

Patek
Jag kollade med kompisen..han sa att ca 400:- om det är kommersiellt,det dyra är inställningskostnad pga tiden och sen tillkommer ju körningen så gör man fler är det inte lika mycket kostnad för då är ju inställningen klar och körningen är ju inte så dyr..:)
 

Beo

Patek
Man tar lämplig fil/bild från datorn lägger in i skrivarprogrammet och modulerar därifrån.Djupet kan man göra som man vill det är lasern som bränner i metallen,glaset eller plasten.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Snyggt, lasergravyr is da shit!
Om inte annat så är det ett jättefint komplement till diamantgravyr, fräsning eller hand dito. Fixar sånt lite då och då.
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp