• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fjolligt

Någon mer än jag som tycker trenden med guld och bling på sportklockor (divers o liknande) som då och då
förekommer här, ser brackigt och framförallt fjolligt ut ? ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Innan jag blev medlem på KS hade mitt svar varit - JA. Men något har hänt med mig här på KS... Målarens Guld GMT är ju så jäkla snygg, jag gör nästan i brallorna när jag ser den på vissa bilder, särskilt denna (förlåt Målaren att jag lånar bilden :))
goldenrolex.jpg
 

max

Dancing Queen
Alla passar inte i guld (ser tex väldigt muppigt ut på mig själv) men fjolligt, nu är du nog bara ute efter att skapa debatt och rabalder.
Tex så är ju Målarns gmt stenhård på honom, aurums midas är döcool på honom, porsans jlc är överj*vligt fet på honom osv.
Tja jag förstår inte riktigt var du vill komma tbh, vill du provocera föreslår jag flashback ;)
 

Ninen79

Audemars
Jag personligen tycker att ss är snyggast...iallafall på mig, har svårt att tänka mig skaffa en klocka med gult/rose-guld detaljer. Det enda jag har på mig som är guld är min förlovningsring i vitt guld=)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Beror helt på bäraren. Som en tunn 21åring så skulle det t.e.x se lite lustigt ut på mig med guldsportare medan polaren som bara är två år äldre kör TT sub utan problem. Det har att göra med ett gäng omständigheter med andra ord som är olika för alla.

Edit:

Skulle jag knata omkring med Målarns GMT eller Spencers Sub så känns det som om någon skulle slå mig på truten :D
 

max

Dancing Queen
Aquaracer2 skrev:
Skulle jag knata omkring med Målarns GMT eller Spencers Sub så känns det som om någon skulle slå mig på truten :D
Eller att man i en okontrollerad vinkning med en sådan absurt tung ballast på armen slår sig själv på truten ;)
 
C

Crowolf

Guest
max skrev:
Alla passar inte i guld (ser tex väldigt muppigt ut på mig själv) men fjolligt, nu är du nog bara ute efter att skapa debatt och rabalder.
Tex så är ju Målarns gmt stenhård på honom, aurums midas är döcool på honom, porsans jlc är överj*vligt fet på honom osv.
Tja jag förstår inte riktigt var du vill komma tbh, vill du provocera föreslår jag flashback ;)

Ja, precis, exakt, håller med, word, ......... Det handlar om vad som passar oss. Själv så funkar aldrig guld med mig. Har aldrig gjort även om jag har prövat guld i olika former. Och Flashback........hmmmm.... : )
 

Målarn

The Steak
80talisten skrev:
Innan jag blev medlem på KS hade mitt svar varit - JA. Men något har hänt med mig här på KS... Målarens Guld GMT är ju så jäkla snygg, jag gör nästan i brallorna när jag ser den på vissa bilder, särskilt denna (förlåt Målaren att jag lånar bilden :))
goldenrolex.jpg


Ingen fara, den bilden får delas överallt :lol: !!! Den blev PERFEKT (Charles_ + hans väns förtjänst)

max skrev:
Aquaracer2 skrev:
Skulle jag knata omkring med Målarns GMT eller Spencers Sub så känns det som om någon skulle slå mig på truten :D
Eller att man i en okontrollerad vinkning med en sådan absurt tung ballast på armen slår sig själv på truten ;)

Hahaha den va Rolig, tackar för gott garv :D
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Absolut inte. Det är en janteuppfattning att man måste vara si och så för att bära upp guld. Bär det du känner för och skit i vad andra tycker.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Bara att se på vad som skrevs i målarns uppackningstråd. "För att jag kan", och "För att jag har råd" samt "För att jag vill". Var kommentarer som dock upp, om änn med glimten i ögat. Ser personligen inget konstigt i att köpa helguld eller viljan att köpa helguld, jag menar alla (Läs de flesta) vill ha hen klocka som inte alla andra har. Man vill att den skall sticka ut lite, detta kan man göra genom att köpa helguld, vintage, eller dra på ett nice nato! Man köper helt enkelt det man tycker är snyggt och som sticker ut lite lagom. Man vill ha en klocka som speglar sig själv eller sin självbild. Detta kan aldrig vara fjolligt!

Något som däremot är fjolligt det är när man kommer in i en lokal där 30-40% av alla bär identiska DW klockor med Harvard-nato. Det finns inget unikt eller personligt i det. Det finns fan inte ens en vilja, och ej heller någon själ.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu handlar ju inte tråden om enbart Målarns klocka, men jag tycker just den är ett bra exempel på en av få snygga guldklockor. De flesta blandas med annat jag inte tycker är snyggt som diamanter och blått exempelvis.
 

Andreas777

Cartier
Hade jag ekonomi för att köpa guld så skulle det finnas flera i min samling.
Min vigselring är i rödguld för att matcha en kommande guldklocka när jag har för mkt pengar :D
 

mace

Cartier
2-Faktor
Jag är mer förvånad över att ordet "fjolligt" fortfarande används år 2013, än att någon väljer att glida runt med en sådan här:

Bejeweled-Leopard-Rolex-Daytona.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Zed skrev:
Absolut inte. Det är en janteuppfattning att man måste vara si och så för att bära upp guld. Bär det du känner för och skit i vad andra tycker.

Bra sagt. Finns väl inget fjolligt (förövrigt förlegat ord känns det som) med guld likaså bära annat heller. Hade jag råd skulle jag gärna ha en guldsub/gmt som vardagsklocka.
 

oskarponken

Panerai
Guld har aldrig varit någon favorit för mig men gmt:n i guld är helt fantastisk. När målarfirman konkar ska jag ge målarn ett erbjudande han inte kan motstå ;)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag skulle utan problem bära denna utan att känna mig fjollig.
Men visst är man osäker på sin manlighet så kan man kalla folk för fjollor om det får en att känna som häftigare.

rolex-DAYTONA-rainbow.jpg
 

olivetti

Cartier
Jag kan tycka att tråden är lite fjollig- Jag tycker man ska köpa det man gillar och skita fullständigt i vad andra tycker gillar man en gulddinka så är det ok tycker man pvd med grisrosa nato är snyggt så är det ok. Huvudsaken är man gillar det man själv har köpt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
olivetti skrev:
Jag kan tycka att tråden är lite fjollig- Jag tycker man ska köpa det man gillar och skita fullständigt i vad andra tycker gillar man en gulddinka så är det ok tycker man pvd med grisrosa nato är snyggt så är det ok. Huvudsaken är man gillar det man själv har köpt.

+1, jag tycker detta inlägg står helt i regel med KS anda!
 
Topp