• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fläcksuddare - den ljusa G-Shockens bästa vän!

Flipper2

Rolex
https://m.clasohlson.com/se/Fläcksuddare/Pr346395000

Den här magiska svampen hittade jag på Classe och den kommer i 4-pack:

1. Halva svampen räcker för en rengöring, så ta en halva och spola den med vatten. OBS! Inga andra medel behövs, bara vatten. Om svampen innehåller slipmedel, vet jag inte, det kommer ingen skum eller liknande ifrån den. Svampen är mycket finporig.
27885594-7AD0-4EEE-BA0B-FA00DE74458C.jpeg


2. Det behövs inget hårt gnuggande utan kör på med lagom tryck och från olika håll. Den kommer åt överallt, ”alligatortänder” och små bokstäver är ingen match för denna svampen. Nedan ser man tydligt smutslinjen vid 5-e hålet.
90A510A5-22CA-4E90-BA31-B7D6EDF30D4E.jpeg

Smutslinjen mitt på resinbandet.
D5B33BCD-1814-4E88-8442-C14767A5EA73.jpeg

Snövit, mjölvit, kritvit, heroinvit, toapappvit, ängelvit, oskuldvit...
B12D79FF-C970-4096-B3E1-4E37B8503DE3.jpeg


Betyg: 5++
Jag verkligen rekommenderar produkten för rengöring av ljusa, matta plastklockor. Hur resultatet blir på blanka plastytor har jag inte testat, men jag tror inte det är nån fara så länge man inte tar i för Kungen och Fosterlandet utan kör försiktigt som om man diskar sina vinglas. Svampen fäller av så det är bara att kasta den efteråt och glöm inte att spola av bezel och band med ljummet vatten och torka av med en ljus trasa.

Over and out!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
https://m.clasohlson.com/se/Fläcksuddare/Pr346395000

Den här magiska svampen hittade jag på Classe och den kommer i 4-pack:

1. Halva svampen räcker för en rengöring, så ta en halva och spola den med vatten. OBS! Inga andra medel behövs, bara vatten. Om svampen innehåller slipmedel, vet jag inte, det kommer ingen skum eller liknande ifrån den. Svampen är mycket finporig.
27885594-7AD0-4EEE-BA0B-FA00DE74458C.jpeg


2. Det behövs inget hårt gnuggande utan kör på med lagom tryck och från olika håll. Den kommer åt överallt, ”alligatortänder” och små bokstäver är ingen match för denna svampen. Nedan ser man tydligt smutslinjen vid 5-e hålet.
90A510A5-22CA-4E90-BA31-B7D6EDF30D4E.jpeg

Smutslinjen mitt på resinbandet.
D5B33BCD-1814-4E88-8442-C14767A5EA73.jpeg

Snövit, mjölvit, kritvit, heroinvit, toapappvit, ängelvit, oskuldvit...
B12D79FF-C970-4096-B3E1-4E37B8503DE3.jpeg


Betyg: 5++
Jag verkligen rekommenderar produkten för rengöring av ljusa, matta plastklockor. Hur resultatet blir på blanka plastytor har jag inte testat, men jag tror inte det är nån fara så länge man inte tar i för Kungen och Fosterlandet utan kör försiktigt som om man diskar sina vinglas. Svampen fäller av så det är bara att kasta den efteråt och glöm inte att spola av bezel och band med ljummet vatten och torka av med en ljus trasa.

Over and out!

Bra recension!
Klockan ser ju ny ut.
Med blotta ögat går det alltså inte att se om det efterlämnar slipspår så förmodligen nån form av kemikalie som löser upp smutsen?
 

Flipper2

Rolex
Nej, inga spår av rengöringsmedel, kemikalier, finkorniga substanser eller fett... svampen skummar inte och luktar inte... det känns bara som en mycket fin yta, inte som disksvamp heller... INGA spår av hairlines eller andra repor i huvudtaget. Ytan på resinbandet och bezeln känns inte som slipad heller...
 

Bondurant

Omega
Såg ju ut att funka kanon! Får inhandla sånadär svampar om man nån gång vågar använda sin vita g-Shock så länge att den blir gul!
 

Flipper2

Rolex
Beklagar för dåligt ljus på morgonen men klockan ser verkligen fabriksny ut. Garanterat vitare än både Colgate och Vanish :D
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Nej, inga spår av rengöringsmedel, kemikalier, finkorniga substanser eller fett... svampen skummar inte och luktar inte... det känns bara som en mycket fin yta, inte som disksvamp heller... INGA spår av hairlines eller andra repor i huvudtaget. Ytan på resinbandet och bezeln känns inte som slipad heller...

Detta bådar ju gott. Fick du även bort ev gulnade partier?
 
Topp