• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fler emoji-alternativ på Klocksnack?

Flash77

Omega
Hej Klocksnackare,
Med risk för att bli fullständigt sågad ( även om mina tankar går högt om forumets medlemmar) vill jag lyfta frågan om emojis.
När man är 42 bast som jag, skall jag erkänna att det är något penibelt att lyft frågan om dessa små figurer. Dock tycker jag att de ibland tillför ytterligare en dimension till konsten att konversera och det är väl det faktum som gett dem deras berättigande trots allt. :)
Jag hade gärna sett fler alternativ till dem nu tillgängliga på Klocksnack.
Även om jag relativt nyligen skaffat ett konto har jag flera gånger känt att; - faan nu hade det suttit gott med ”apan som håller för ögonen” (skäms), eller att ha möjlighet att posta en kungakrona för att hylla någons feta vintagepjäs som denne suktat efter i 7 år och äntligen slagit till på.
Jag tänker att det borde vara möjligt att implementera ytterligare lite fler emoji-alternativ till detta, i övrigt eminenta forum.
Tänker ni som jag, eller är jag helt ute och cyklar?
/ old dawg
 

Hugii

Audemars
Det såååå gulligt när vi vuxna män använder söta bilder..... :bag:

Egentligen så saknar jag några klockmäke, bla Heuer och TAG Heuer,
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag är både vuxen och man och måste ändå medge att emojisarna tillför en dimension emellanåt.
Skulle det vara omanligt att använda emojis? Eller är det barnsligt? Eller är det rent av inskränkt att raljera över de som använder dem?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag håller med om att det är lite tunt med emojisar. Sen kommer frågan från vem man ska ta dem. Samma emoji är olika beroende på vilken mobil man använder. Det bör alla tänka på som tror att det de sänder är inte detsamma som mottagaren får. Jag hoppas alla har koll på hur en emoji ser ut i Apple och hur den ser ut i en Samsung. Dessutom saknas det emojisar för alla känslor hos alla emoji-tillverkare. Känslolivet blir betydligt fattigare med emojisar. Ord och förmåga att uttrycka sig i skrift är och kommer alltid att vara det som kommer närmast det vi menar.
 

Flash77

Omega
Jag håller med om att det är lite tunt med emojisar. Sen kommer frågan från vem man ska ta dem. Samma emoji är olika beroende på vilken mobil man använder. Det bör alla tänka på som tror att det de sänder är inte detsamma som mottagaren får. Jag hoppas alla har koll på hur en emoji ser ut i Apple och hur den ser ut i en Samsung. Dessutom saknas det emojisar för alla känslor hos alla emoji-tillverkare. Känslolivet blir betydligt fattigare med emojisar. Ord och förmåga att uttrycka sig i skrift är och kommer alltid att vara det som kommer närmast det vi menar.
Respect Scipio!
Särskilt din sista mening!
Dock tycker jag att en välformulerad mening, ackompanjerad av en väl vald emoji, kan ytterligare förstärka meningen/avsikten med kommentaren.
Tack för ett bra inlägg i tråden!
( ....nu saknar jag ”tumme upp” emojin! ;))
 
Senast ändrad:

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Mera test:

Edit: nä, igen

Klocksnack kör på forummotorn XenForo 1 eller? Behövs XenForo 2 för unicode emojis, samt eventuellt db collation ändring. Sen är det bara att härja på med samma emojis som finns på telefonen. Såklart ingen nyhet för admin antagligen, finns avvägningar i alla uppgraderingar :)
 
Senast ändrad:

Flash77

Omega
Mera test:

Edit: nä, igen

Klocksnack kör på forummotorn XenForo 1 eller? Behövs XenForo 2 för unicode emojis, samt eventuellt db collation ändring. Sen är det bara att härja på med samma emojis som finns på telefonen. Såklart ingen nyhet för admin antagligen, finns avvägningar i alla uppgraderingar :)
För oss som inte snackar ”kodknackar-grekiska”, vad innebär en förändring från Xenforo1 till Xenforo2?
Galen kostnadsbild eller något som skulle vara motiverbart sett till användartillfredställelse?
( nu hade det varit najs med emojin som kliar sig på hakan och samtidigt tittar snett upp i skyn) ;)
Som ni säkert förstår, är jag oinvigt i koddjungeln.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Behövs det verkligen?
563F7783-3C81-47CB-AE69-8114036833F1.gif
 

Lowe92

Cartier
Jag tycker inte att emojis skulle göra det bättre, det räcker gott och väl med de som finns. Konstiga emojis som man har på Facebook, Instagram och liknande kan hålla sig där.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror det skulle vara bra om de standariserade unicodevarianterna av ansiktsuttryck fanns då folk är vana att använda och tolka dessa från övrig digital kommunikation. Att lära sig använda de som finns här är som att lära sig ett nytt språk, så jag förstår att frågan lyfts just av en relativt ny användare.
Alla blommor, flaggor och annat konstigt som finns i unicode kan man gott strunta i däremot.
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Fantastiskt att vissa personer inte kan bete sig, i detta fall du @VintageCollector! Inte nog med att du går på en redan utsatt minoritet/grupp människor, du ser även till att admin kommer att stänga tråden eftersom du inte håller dig till topic i tråden! Vad man nu kan kalla en sådan person för, står för andra!!!

Ta det lite lugnt nu på söndagsmorgonen, ingen anledning till panik. Det var främst ett dåligt försök att vara lite lustig (vilket kanske eller kanske inte framgår av mitt andra inlägg). Med det sagt tycker jag att emojisar är ett (ofta överanvänt) otyg.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ta det lite lugnt nu på söndagsmorgonen, ingen anledning till panik. Det var främst ett dåligt försök att vara lite lustig (vilket kanske eller kanske inte framgår av mitt andra inlägg). Med det sagt tycker jag att emojisar är ett (ofta överanvänt) otyg.


Sitter så lugnt i båten, även om det var ett försök att vara lustig, så är det ju så här en tråd spårar ur! Om du nu inte använder emojis, så var den här tråden inget för dig kanske! Nu strör jag vill inte emojis omkring mig heller, men jag tycker det är OK med att dom finns, och använder dom någon gång vid behov!
 
Topp