• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Flickvän gillar parfymklockor. Hjälp mig!

KaptenGrinkk

Basic
2-Faktor
Ja, min köra sambo har en förkärlek till dessa parfymklockor. Efter 3 år ihop så har hon tagit vettet till fånga och säger "kan du hitta en som ser ut såhär, men inte är skit i dina ögon" 🤣
Så kära KS hjälp mig nu.💙 vad finns det för alternativ?
Det ska va Quartz, gärna kronograf, ej över 36mm. Och slimmad.
Hennes budget är 1500-2000.
Bild för referens🙄
=utf-8QSka=CC=88rmavb.jpg

Damen kikade på bland annat en Gant igår :) Parfymklocka och parfymklocka, jag vet inte... En annan klocka för 598 kr blev ett "njae" från mig, men övriga CK, Gant osv..

Är det lyster i tavlan, välpolerade index? Har den iaf 50m "vattentäthet"? 🙃 Känns boetten bra i handen? Blir man lite avis på meshets kvalitet ? Kostar den lagom? Då är det ju en bra klocka oavsett märke :) In på närmste Stjärnurmakarna/Klockmäster och kika? Toksvårt att köpa billiga klockor på nätet utan att chansa

Tyckte igår i butik att den ena klockan för 1700 var bättre än den andra för 2800 från samma märke. De är väl kanske sourcade från helt olika tillverkare?

Tyckte dock att det verkade vara fördel åt mesh/läder än åt länk i samma prisklass, vilket kanske inte känns så konstigt. Den där seikons länk hade man ju velat klämma på innan man lägger pengar på den och direkt byter den mot ett läder. Det är ju standard för oss att byta, men påverkar en 2k-budget rätt mycket :)

Jädra djungel det där med billiga klockor och damklockor. Lycka till! :)

Kolla in Mondaine, fina klockor. Förvisso över budget men säljs ofta rabatterat lite här och var

Här en auktion på en helt ny, du får dubbelkolla måtten på just den. Men Helvetica serien tycker jag är rätt stilren

0b131319-2522-4a33-bf0b-32ad9475361a.jpg

Tillbaka
Topp