• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flickvänners åsikt om klockor.

Omega87

Rolex
Fick upp ett roligt klipp på Youtube och kände igen mig direkt. Verkar också vara en ny trend på Youtube att ens flickvän gör en recension av en klocka. Blir lite roligt perspektiv och igenkänningsfaktorn är säkert hög för många. Intressant hur hon direkt dissar klockan i fråga... Har ni några roliga anekdoter av liknande situationer? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
10EDBEE5-1578-4AD7-86AA-BC54E99CCDB6.jpeg

Väntade ett halvår på att få hem min MilSpec och det sved att betala vad den kostade.
Frugans första kommentar: Liten, ful och fjollig!
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Sambon gillar klockor.
Hon tycker dock generellt att herrur är snyggare än damur, vilket hon givetvis har rätt i.
Tidigare ville hon ha en Rolex, men har gått över på alla möjliga märken som hon skulle kunna tänka sig. Ibland tycker hon även att det är dags för mig att köpa något nytt.
Nåja, än så länge har varken hon eller jag köpt något nytt, men det kommer den dagen man får känslan att kreditkortet nästan drar sig själv mot kortläsaren.

Som sagt, hon lär inte vara sambo så länge till. Henne måste jag gifta mig med.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Lustigt att denna tråd kom just nu.
Rockade Rolex Sub igår varpå frun säger: är det där den nya klockan du har köpt?
- Jag har inte köpt någon ny klocka??
- men det där är ju inte den gamla Rolexen du haft. Den var inte så här rasslig (skakar den som besatt)
Det tog gott och väl en kvart innan jag lyckades övertyga henne.
Hon tycker att allt som är svart och har vridring ser ut som min Rolex.
Hon sa häromveckan att jag borde köpa Bulgari Octo Finissimo just för att jag inte ska ha en vanlig sketen dussinklocka. Kanske skulle ta henne på orden :rolleyes:

E6ADE344-572A-4BED-824A-6288FB838577.jpeg


206F006E-72A1-471C-B81F-A819591DB8C2.jpeg
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Lustigt att denna tråd kom just nu.
Rockade Rolex Sub igår varpå frun säger: är det där den nya klockan du har köpt?
- Jag har inte köpt någon ny klocka??
- men det där är ju inte den gamla Rolexen du haft. Den var inte så här rasslig (skakar den som besatt)
Det tog gott och väl en kvart innan jag lyckades övertyga henne.
Hon tycker att allt som är svart och har vridring ser ut som min Rolex.
Hon sa häromveckan att jag borde köpa Bulgari Octo Finissimo just för att jag inte ska ha en vanlig sketen dussinklocka. Kanske skulle ta henne på orden :rolleyes:

E6ADE344-572A-4BED-824A-6288FB838577.jpeg


206F006E-72A1-471C-B81F-A819591DB8C2.jpeg

Ja, tjejer brukar ju gilla parfymklockor.. ;)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Frun tycker ofta att klockorna är fina, men hon märker inte en ny om jag inte slår henne i huvudet med henne, typ.
Det gör jag ju i och för sig:
"Kolla, kolla, vilken grym!!!"

Min graverade Bronzo blev hon däremot genuint glad för att jag köpte. Hon känner väl till gravören, och uppskattar en bra proveniens på saker.
Sen älskar jag henne lite mer eftersom hon på riktigt tyckte synd om mig för att Seawolfen fick gå, "Den som du tyckte så mycket om".
Ser det som ett frikort att skaffa en till stor, blank Breitling, bara jag tycker om den tillräckligt mycket.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
"Säljer du din Root Beer så kommer jag idiotförklara dig."

IMG_20180915_210852.jpg

"Inte lika snygg som din Root Beer."


Men jag var nyligen iväg på arbete på ett valsverk och tog Hulken på mig.
Hon skickade ett meddelande "Var försiktig med Hulken".
Det faktum 900gradigt slagg som flyger 20m kan träffa mig är skit samma.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tjejen gillar min Explorer, samt speedy pro.

Alla fläskiga och plottriga klockor dissar hon.
Har insett att så länge jag handlar med mina pengar är det mitt beslut, min smak som gäller. Det är klart att jag helst vill ha hennes godkännande, men det är inget krav.
 
Topp