• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flickvänners åsikt om klockor.

Uret

Cartier
Involvera henne i ditt intresse bara. Nu ser hon att jag kan köpa henne en dyr klocka till henne och då har hon inte sagt något när jag köpt klocka nu när hon har sin omega :)
E155D63C-D004-4980-BFAD-DB8EBD46BC2E.jpeg
 

Case

Panerai
Min bättre hälft tycker att jag är knäpp. Hon brukar inte märka om jag har köpt något nytt. Det är vad jag tror i alla fall, men i själva verket ignorerar hon för att slippa handskas med galenskapen.

Stilmässigt gillar hon vintage och små ur. Blaffigt och blingigt går fetbort.

Ett tag var hon intresserad av att ha klocka själv, men bara för att smidigt kunna se vilken tid det var när småongarna vaknar på natten. Jag testade med tritiumtuber, men det gick bort för de lös för mycket.

Alla klockor jag köpt till henne ligger och skärpar i en låda, så jag har börjat ge presenter hon vill ha istället.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Min käresta kan säkert rabbla historier om rymden, Marine Nationale och Mt Everest om man pressar lite. :) Hon har i utbyte av mitt tjat kidnappat ett par 36mm’are, men det är ju bara kul!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Min fru märkte inte att jag hade gått och köpt en ny, fet och bulkig G-shock Rangeman.
Men...

16,5 cm.jpg


...däremot märkte hon direkt att jag hade köpt en fyrkantig G-shock utöver den jag redan har (en GW-5000).
Jag hade alltså en nyinköpt 5035D på mig och hon brast ut; Va, en ny klocka igen? Och frågade om den kostade 5000 kr. Guldfärger drar upp priset eller?

DW 5035.jpg
 

Rudolf

Omega
Jag har ju två dyra intressen eller ja minst 2 iaf :D Bilar och Klockor, Svaret är för det mesta " så länge du är nöjd hjärtat" Det är som att hon säger så bara för att jävlas med mig. För man bli ju fan aldrig nöjd :banghead:
 

Salesmayne

Panerai
Frugan tycker att jag är märkligt besatt av tidtagare och undrar varför jag vill ha fler då jag aldrig säljer några gamla. Hon har förmodligen rätt. Jag har även märkt att det kan vara dumt att redovisa sina planer innan köpet är gjort då man alltid ska tänka efter...ännu en gång har hon rätt men det är likväl irriterande!
 

Omega87

Rolex
Glömde helt bort att jag startade den här tråden och har inte fått några aviseringar...(?)
Kul med så många anekdoter och att så många har upplevt ungefärliga händelser :) Har dessvärre inget själv att presentera så kul att få läsa!
 
Senast ändrad:

Omega87

Rolex
Min sambo har förståelse för mina inköp. Så länge jag inte klagar på hennes köp av väskor, skor, kläder, smink, parfymer, smycken, inredning, ombyggnationer, utekvällar, resor och allt annat som kan tänkas konsumeras i tid och otid :D

Haha! Undra om den argumentationen går hem när man skall förklara sina köp av klockor. Var en retorisk fråga...

Jag: Du lägger ju massor med pengar på smink, smycken, frisör, väskor, skor, kläder, inredning, utekvällar, restaurangbesök, resor osv.
Hon: Men du lägger för mycket på dina klockor, och det är bara klockor. De visar tiden och det är ingen upplevelse.
Väldigt bekant argument :D
 
Senast ändrad:

Omega87

Rolex
Av min erfarenhet o tala så spelar det ingen roll om klockan kostar 500 eller 5 miljoner. Alla jag stött på har varit helt ointresserade.
Samma här! Men om det blir en kommentar så är de billigare uren alltid snyggare vilket är rätt intressant. Och mer än ofta så tycker de att klockorna ser ut att kosta lika mycket. T.ex. en SKX007 och en DJ... :eek::banghead:
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Min fru gillar min Zenith el Primero så mycket att hon vägrar låta mig sälja den. Motiveringen är ”Den snyggaste klockan sett”. Kul såklart men lite drygt när man vill byta, jaja hon märker väl när den är borta.

När jag köpte en submariner för ett tag sedan precis innan jul tyckte hon att det var ”onödigt” (hur nu en klassiker som en stål-sub kan vara onödig) och sade bestämt nej. För första gången sedan vi gifte oss för 14-15 år sedan så var jag lite orolig för att berätta att jag köpt den. Det har ändå blivit en del spontana motorcyklar, bilar, jakt/sportskyttegrejer och stereos under den här tiden. Men jag har aldrig frågat innan och det har alltid gått bra. Men nu var jag orolig så jag passade på att lite i förbifarten släppa nyheten när vi var på gymmet. Det visade sig vara ett genidrag, eftersom hon inte ville ställa till en scen. Hon sa bara ”din jävel”, så tränade vi vidare. Väl hemma och efter ett glas av hennes favoritchampagne som givetvis var lagd på kylning i förebyggande syfte ville hon se den och gillade den skarpt. Jag förklarade att den var nästan sjukt klassisk och att man kan dyka jävligt långt med den om man vill, alltså oumbärlig. Hon garavade och tyckte det var toppen eftersom jag hatar att bada. Hemma!
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
För några veckor sedan när vi var på semester så hade jag med mig några klockor (som sig bör!), en kväll när vi skulle ut och äta så ville hon låna min Panerai och jag såg hur hon flertalet gånger sneglade på handleden samt att när lumen bekände färg så kom det: "Men du, en sån här vill ju jag också ha!".

Vi gifter oss nästa sommar, då ska hon få en riktigt fin klocka i morgongåva!
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
116234 älskade hon:
d867e9b3-7f09-4d4f-8a6a-658f123e8063-jpeg.770948


Flippade och köpte AP som hon inte ryggade alls. Men nu säger hon alltid ironiskt "Snygg Holy Trinity" bara för jag har haft det som enda motargument till varför Datejusten fick gå:
703acbfd-252e-4d4f-8cdb-402e7a2848ee-jpeg.916276

Framöver kan jag glömma dykarklockor, kronografer och allt annat med komplikation. Det ser "rörigt" ut. Explroer, BB36 och Datejust är hennes absolut favoriter :)
 

Omega87

Rolex
För några veckor sedan när vi var på semester så hade jag med mig några klockor (som sig bör!), en kväll när vi skulle ut och äta så ville hon låna min Panerai och jag såg hur hon flertalet gånger sneglade på handleden samt att när lumen bekände färg så kom det: "Men du, en sån här vill ju jag också ha!".

Vi gifter oss nästa sommar, då ska hon få en riktigt fin klocka i morgongåva!
Härlig berättelse! :):)
 
Topp