• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Flickvänners åsikt om klockor.

"- Vad kostade den?"
"- Är det en ny klocka?"

That's it.

Annars ingenting egentligen. Hon vet ju att det är en billig hobby där alla (absolut alla) klockor jag köpt har jag sålt för Minst lika mkt som jag köpte den för. :angel:

Sen kan man ju lägga till den klassiska; My biggest fear is that when I die my wife sells my watches for what I told her I paid for them.

När jag träffade min fru bar hon aldrig klocka. Jag började med att köpa en Orient Bambino 2nd Gen till henne som hon tycker om, sedan en Swatch i silikon som hon använder rätt mycket. Nu gillar hon klockor och tycker nog det är lite mysigt eller kanske bara töntigt gulligt när jag tittar på klockor. Däremot tänker hon aldrig på att klockan hon har på armen faktiskt också visar tiden, utan frågar alltid mig vad klockan är trots att hon har en egen på sig.

Har aldrig fått klagomål, hon vet att jag är ganska noga med ekonomi och inte skulle bränna pengar jag inte har råd att bränna. Hon har faktiskt börjat gilla klockor, hon har idag en Glycine och en Seiko som jag köpte till henne för att försöka väcka ett intresse. Hennes drömklocka är en Zenith Lady Ultra thin i guld och full av diamanter(ca 150k). Har försökt se om det finns nått lite rimligare i pris man kan köpa till henne, tex nån Rolex i damstorlek, men det nappar hon inte alls på... "Ja den var fin, men det är ingen Zenith" är det eviga svaret :p

Har aldrig fått klagomål, hon vet att jag är ganska noga med ekonomi och inte skulle bränna pengar jag inte har råd att bränna. Hon har faktiskt börjat gilla klockor, hon har idag en Glycine och en Seiko som jag köpte till henne för att försöka väcka ett intresse. Hennes drömklocka är en Zenith Lady Ultra thin i guld och full av diamanter(ca 150k). Har försökt se om det finns nått lite rimligare i pris man kan köpa till henne, tex nån Rolex i damstorlek, men det nappar hon inte alls på... "Ja den var fin, men det är ingen Zenith" är det eviga svaret :p
Härligt att hon anser att där är en värld bortom Rolex.:p Bra val av klocka också!

Damen gillar min 116234, alla andra "ser ut som lego-klockor" (typ skx007 osv), oklart vad det innebär egentligen :D

Letade länge efter en klocka till henne men typ allt ratades, tills jag hittade en victorinox med pärlemortavla hon gillade. Används faktiskt nästan dagligen vilket gör mig lite glad!

20180517_160400.jpg

Damen gillar min 116234, alla andra "ser ut som lego-klockor" (typ skx007 osv), oklart vad det innebär egentligen :D

Letade länge efter en klocka till henne men typ allt ratades, tills jag hittade en victorinox med pärlemortavla hon gillade. Används faktiskt nästan dagligen vilket gör mig lite glad!

20180517_160400.jpg

Härligt att höra! :) Enligt min erfarenhet så går DJ alltid hem hos det motsatta könet. Min 16234 uppskattas t.e.x. väldigt mycket av mina tjejvänner. Kanske får ha den på nästa helgs dejt... :happyhappy:

Min fru har nog börjat tröttna på att jag pratar klockor hela tiden, även fast hon gärna lyssnar. Hon har sagt att hon tycker jag ska använda lite mer pengar än vad jag tänkt till min klocksamling, vilket jag uppskattar såklart :happyhappy:

Hon tycker dock att alla klockor men bazel med siffror på ser ut som min skx007 (lite som tjejen i filmen sa) :hungry: visade tex en Sinn 103 för henne, på vilken hon svarade "ser ut som din Seiko":pompus:

Försökte få min fru att använda min DJ under hur lång tid som helst. Hon vägrade eftersom hon inte ville ha något så dyrt på armen. Till slut gav jag upp (ett tag). Men när hon fyllde år fick hon en Omega AT och helt plötsligt insåg hon att det där med klockor är ganska nice. Det tog kanske tre dagar innan hon frågade om hon fick låna DJn och nu är den lika mycket hennes som min. :)

Trots att frugan stod bakom köpen av en 1680 samt en Speedy så är hon ruggigt less på mitt klocksurfande. För att inte tala om att min mobil är full av klockbilder haha.
Den enda hon hittills verkligen dissat var min Pam560 (klocka för synskadade haha).
Hon fick en Air King av mej i förlovningspresent o förra julen så önskade hon sej ett Rubber B till den. Inte ens JAG visste att det fanns Rubber B till Air King!!!
Summa summaris så kan jag inte haft en bättre fru, iaf när det kommer till klockor:)

Trots att frugan stod bakom köpen av en 1680 samt en Speedy så är hon ruggigt less på mitt klocksurfande. För att inte tala om att min mobil är full av klockbilder haha.
Den enda hon hittills verkligen dissat var min Pam560 (klocka för synskadade haha).
Hon fick en Air King av mej i förlovningspresent o förra julen så önskade hon sej ett Rubber B till den. Inte ens JAG visste att det fanns Rubber B till Air King!!!
Summa summaris så kan jag inte haft en bättre fru, iaf när det kommer till klockor:)
Vadå, vad ska du annars ha bilder på? Henne? :)

Härligt att höra! :) Enligt min erfarenhet så går DJ alltid hem hos det motsatta könet. Min 16234 uppskattas t.e.x. väldigt mycket av mina tjejvänner. Kanske får ha den på nästa helgs dejt... :happyhappy:
Lite lustigt men sant. "Intressanta" tjejer verkar ha ett gott öga till DJ, och till killen som bär den, av egen erfarenhet.
True story!

Tillbaka
Topp