• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flickvänners åsikt om klockor.

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Frugan tyckte att jag var en idiot som köpte en klocka för ca 47k som man måste vrida upp själv varannan dag
7E245125-6853-4476-BD91-5FF5F33658FB.jpeg
 

M.B.

Cartier
Min fru är ganska med i klockorna, särskilt efter hon fik (read: "took over my watch fund") hennes som bröllopspresent

Nu vill hon att jag skulle köpa en PAM674 (Luminor Due, thin) som hon tyckte om eller en AP/VC som jag ville ha men är för snål :)
 

Bilagor

  • 20180801_140148-01-01.jpeg
    20180801_140148-01-01.jpeg
    198.1 KB · Visningar: 4

Ola G

Cartier
”-Är det en ny IGEN?”
Är det enda jag för höra och sen ett omdöme
Jag svarar självklart ”- Nej nej den här gamla trasan förlåt klockan har jag haft sen 85” :)
Med vänlig hälsning,
Ola G
 

AlexLindh

Cartier
Haha riktigt härlig tråd!
När jag tittar på nya grejer och frågar om ett omdöme är ”jag tycker den ser likadan ut som dina andra” ett klassiskt svar.
Oris Clipperton som är nyaste tillskottet tycker hon dock är väldigt fin, så även jag :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Min fru har hakat upp sig på det här med service.
Hennes Explorer kostade ca 5k att serva vilket hon gärna dryftar för alla som vill lyssna.
- Det blir ju skitdyrt att serva hela tiden!
- 5k var femte år (i värsta fall om man är lite anal) är ju 1k om året och då har du en jättefin klocka som du kan ha hela livet, säger jag med övertygande röst.
- ja men iaf…
Tror att hon lackade lite när vi tog servicepengarna från det gemensamma kontot.
 
C

Coach

Guest
Min sambo säger i regel alltid:
Har inte du en sån där redan, dom ser ju likadana ut o_O
Efter det brukar hon säga, så länge det gör dig lycklig är jag glad.
Så jag brukar tänka:
Har jag råd med det och gör det mig glad utan att gå ut över gemensamma ekonomin så köp :D
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
”Fan vad du byter klockor, hur orkar du?”
Ganska lätt att kontra på den med tanke på alla väskor som finns undangömda både här och där. Enligt henne är min f.d Seiko alpinist bäst hittils, får se vad som kan gå hem härnäst.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Min har inga problem alls. Köpte en 5k victorinox till henne i somras som hon tycker är den finaste i världen. Inga problem att vara ärlig. Vi har våra respektive intressen men mest gemensamma. En cykel i livet...
 

Hangarhunden

Cartier
Tror min fru har gett upp det hela. Hon kommenterar inte längre nya paket som trillar in eller nya klockor på armen.
Enda kommentaren till att jag sålt en Rolex;
"-Good."
Betyder det att jag vunnit? ;)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Min flickvän sa att hon ville ha en DW, jag flippade totalt och började söka efter vettigare alternativ på på köp osälj här:hilarious:
Söker du ny flickvän här på Köp & Sälj? Tyvärr måste jag meddela dig att just Klocksnack inte direkt vimlar av kvinnor. Men lycka till!:D
EDIT: Ja, jag var lite pucktvåa på att medvetet misstolka vad @cfalken skrev
 
Senast ändrad:
Topp