• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Flippa" klockor, vad innebär det?

Vad innebär det när man pratar om att flippa klockor? Pratar man om en med beslutsångest som köper och säljer klockor för att hen har svårt att bestämma sig? Eller pratar vi om flippa som man gör med lägenheter osv, d.v.s. köpa och sedan sälja dyrare med målet att tjäna pengar?
God jul! :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor

Inte ens topp 10 ;)

https://klocksnack.se/threads/flippoholics-top-10.64370/

image.jpeg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det är inte helt ovanligt att personer köpen en klocka, säljer den efter någon vecka. Köper tillbaks samma modell efter två månader för att sedan sälja den igen. Tror inte det handlar om att tjäna pengar, snarare beslutsångest. Jag har provat med ett par klockor och tjänade inte något... det är svårt att göra några större pengar genom att äga kort tid. Man skulle köpt på sig för 5-10 år sedan.

Ovan beskrivet är flippande.
 

MånsT

Rolex
Kan förstå att man köper en klocka och sen känner att det kanske inte var som man tänkte sig, varav man säljer igen. Men att köpa samma modell (kanske även samma exemplar) 58 gånger fattar jag inte. Hur svårt är det att bestämma sig?

Inte riktat till någon alls men ville bara lätta på mitt sura hjärta :p
 
Topp