• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flippa SMP 2254 mot en 16570?

Ryttaren

Rolex
Jaha, då har man börjat fundera på att sälja Omegan för att finansiera en explorer 2 med vit tavla...

Skulle ju vara en keeper :-(

Allt för att det varit sån aktivitet här på forumet med explorers, surfar dagligen och kollar in bilder och annonser!

Har ju min flinga så känns som en vit explorer kan komplettera den väl som en första Rolex :)

Kanske kommer en säljes/bytes annons på en kanonfin 2254.50 snart då...
 

JohanHLM

Rolex
Gillar inte Omega SM men jag förstår heller inte den plötsliga hypen runt 16570? Är det solsting som gör det?
 

Lage

Omega
2254.50, om det nu är den som du har, är tveklöst den snyggaste seamastern och även om andrahandsvärdet är på väg upp, kan en försäljning knappast frigöra mer än något över en tredjedel av kostnaden för en 16570. Det är inte tillräckligt för att motivera en försäljning. Behåll 2254:an och spara till mellanskillnaden.
 

Ryttaren

Rolex
Håller med att det varit en hel del exp2 men 16710 pepsi då...säger bara jösses vilken aktivitet!
 

Wollen

Mao
2-Faktor
zevy4uru.jpg


Klart du ska ha en 16570 med vit tavla!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

trumpetera

Panerai
Det tycker inte jag. Visst är Explorern fin, men det där med vit tavla......

Litet tubsockor över det hela. ;)

Sedan kostar ju Explorern mycket mer att köpa eller byta. Nej för bövelen-är det verkligen så att den gungar din båt, spara ihop till den på något annat sätt än att sälja Omegan.

Som dessutom är vackrare!

F.Ö. Kännetecknas talibaner av oförståelse och intollerans mot andras tro! ;)
 

Ryttaren

Rolex
Tack för alla synpunkter. Hade väl inte väntat mig nåt annat än att det är en dum fråga :)

Klockbudgeten har dock sedan länge passerat rimliga gränser för mig, så behöver kanske mest moraliskt stöd vare sig jag utökar eller använder omegan som dellikvid.

Oavsett vilket så har jag en sambo som börjar misstänka att jag har nåt fel i huvudet som spenderar såna pengar på klockor :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
2254.50, om det nu är den som du har, är tveklöst den snyggaste seamastern och även om andrahandsvärdet är på väg upp, kan en försäljning knappast frigöra mer än något över en tredjedel av kostnaden för en 16570. Det är inte tillräckligt för att motivera en försäljning. Behåll 2254:an och spara till mellanskillnaden.
+1 på det.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
2254.50, om det nu är den som du har, är tveklöst den snyggaste seamastern och även om andrahandsvärdet är på väg upp, kan en försäljning knappast frigöra mer än något över en tredjedel av kostnaden för en 16570. Det är inte tillräckligt för att motivera en försäljning. Behåll 2254:an och spara till mellanskillnaden.

Nja, borde väl få en halv för omegan, den bara stiger i pris. Helt galet :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Omegas roligaste halvmoderna sportklocka vs Rolex tråkigaste. Jag skulle behålla Omegan och spara till Rollen. Om den fortfarande känns kul när du har råd så är det bara att köpa.

Av de jag känner som köpt en vittavlad ExpII så har alla flippat den efter max någon månad. Den lever på något sätt aldrig upptill förväntningarna... :(
 

Rookien

Panerai
Tack för alla synpunkter. Hade väl inte väntat mig nåt annat än att det är en dum fråga :)

Klockbudgeten har dock sedan länge passerat rimliga gränser för mig, så behöver kanske mest moraliskt stöd vare sig jag utökar eller använder omegan som dellikvid.

Oavsett vilket så har jag en sambo som börjar misstänka att jag har nåt fel i huvudet som spenderar såna pengar på klockor :)
Vi sitter i samma båt:)
 
Topp