• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flyger denna Certina utseendemässigt?

Frosse

Cartier
Vad tycker ni, hiss eller diss? Rent utseendemässigt dvs.

HUNrUwf.png
 

Camo00

Patek
Njae! På bilden ser den lite underlig ut, som en oproportionerlig hybrid mellan olika typer av klocka. Gillar inte luggarna heller...

Men den kan ju mycket väl vara snyggare live, brukar gilla Certina!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Gillar varken luggarna eller de två gigantiska siffrorna. Tycker dessutom den känns väldigt obalanserad, men den kan mycket väl vara bättre i verkligheten!
 

rzc

Omega
Grötig design, en blandning av allt möjligt.
Direkt hemska luggar...för tjocka, för långa. Och runda hörn.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ja, den saknar ju mercedesvisare och gammaldags utseende. Hiss säger jag. :)

Edit: Har ägt någon podium och tycker det är väldigt fina klockor.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Oj det var ett rungande nej verkar det som.


Ja tyvärr. Hur man än vänder sig så har man arslet bak! :)
Är den för lik en känd klocka är det inte bra, är det "okänt" och annorlunda så blir det ofta diss också. ;)

Jag tyckte att de jag hade var riktigt fina så gillar du modellen och inte bryr dig så mycket om andrahandsvärdet, så för all del, slå till.

//Mats

 

par

Patek
2-Faktor
Ja tyvärr. Hur man än vänder sig så har man arslet bak! :)
Är den för lik en känd klocka är det inte bra, är det "okänt" och annorlunda så blir det ofta diss också. ;)

Jag tyckte att de jag hade var riktigt fina så gillar du modellen och inte bryr dig så mycket om andrahandsvärdet, så för all del, slå till.

//Mats


Den såg mkt bättre ut
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Sådanna produktbilder är sällan speciellt talande. Är rädd för att den svarta blir lite plottrig. Tyckte att den vita känns mer clean. Kvalitén är säkert kanon för priset. Men så är det ju alltid med certina, Tissot och seiko.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Dessa två varianter gillar jag.





Jag håller med om att luggarna ser väldigt suspekta ut på vissa bilder, men vill minnas att jag inte upplevde dom så i verkligheten.
 
Topp