• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flyger eller inte? Bandfråga

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tror panelen att detta croco kan flyga ihop med min Navitimer?

http://www.watchobsession.co.uk/Wat...RDIA-Matt-Crocodile-Leather-Watch-Strap-BROWN

Bild på klockan ifråga:

IMAG0663-1-1_zps85feb8de.jpg


Tavlan är mer champagnefärgad av tidens tand än bilden skvallrar om vilket kan bli fint med det bruna. Inte mycket för svart läder heller.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Nej, för tjockt. Testade runt lite själv med min Breitling...

Hmm, näe, vill ju inte att det skall vara för tjockt. Tyckte dock det såg rätt tunt ut. Finns inget om mått på det heller.

Vad kom du fram till?

Lita på Aurum.

Bandet var dock jävligt snyggt får jag säga.

Litar alltid på Aurum :) Det är ju sjukt snyggt, verkligen.


Vad Aurum sa plus att det nog ser för modernt ut.

Hur menar du? För att det är lite stoppat?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hmm, näe, vill ju inte att det skall vara för tjockt. Tyckte dock det såg rätt tunt ut. Finns inget om mått på det heller.

Vad kom du fram till?
Vet inte...

DSCN0859.jpg


DSC01217_zps3f4d02ce.jpg


Körde den faktiskt lite på ett avsmalnande vintagemesh och ett BOR också. Konsensus var väl att de inte skulle vara för tjocka i alla fall.

DSC01300_zps16734c4f.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Köpte den här börsen för att göra armband av. Tror dock att det skulle bli fult om jag gjorde det själv. Någon på forumet som kan göra band med tapering? Vet att vi har ett gäng här som knåpar, kommer dock ej ihåg vilka dom är.

IMAG0682_zpsd18b1ef6.jpg
 
Topp