• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flygproblem/inställt flyg

Brunleif

Panerai
Bokat flyg, hotell och tåg.
Igår fick jag mail om att flyget nu är inställt.
Ersättningsflyget går 12 timmar innan tåget varför nu tågbiljetten blir oanvändbar.
Hotellet har jag fram till kl 12 avresedagen men flyget hem går 0030 natten efter utcheckning. Missar således även tåget hem då flyget landar på svensk mark långt efter att tåget gått.
Allt är beställt utan avbeställningsskydd och är betalt med mastercard.
Resan omfattar 8 personer.

Finns det något sätt att få ersättning för tåget?
Chans att få flyg+hotell ersatt och försöka boka annan resort som passar tåget?

Någon chans att få allt ersatt och börja boka om?

Tacksam om någon har input
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Bankerna har vanligen bakomliggande försäkringar när du nyttjat deras kort. Dessa täcker normalt även anslutningsresor. Vad som varierar är däremot vilka i resesällskapet som omfattas.
Lyft luren och ring din bank.
 

Brunleif

Panerai
Har handelsbanken.
Bokade via samma arrangör supersavertravel. Men bokade inte samtidigt utan med 5 minuters mellanrum. Tror inte det ses som paketresa. Får ringa banken och se om de kan hjälpa till.
 

Brunleif

Panerai
Går riktigt dåligt för mig än så länge. SJ har dock varit väldigt hjälpsamma. Får se hur det går med hotellbokningen
 

Brunleif

Panerai
Uppdatering.
Handelsbankens reseförsäkring täcker inte kringkostnader på grund av inställt flyg enligt Zurich.
Hotellet gick med på att ändra bokningen till annat datum, men inte återbetalning.

Flygbolaget återbetalar flygbiljetterna men inget utöver.

SJ gick med på att ändra tiderna på tåget.

Duktigt osugen på att åka över huvud taget nu så får se var vi landar.
 

Brunleif

Panerai
Som parentes vill jag tillägga att man ska se upp med www.supersavertravel.se
Om du får problem kommer supporten vara indisk/engelsk och är man då inte väldigt bra på engelska (vilket jag inte är) kommer du ha problem med att förstå vad supporten i Indien säger.
Flera gånger ville han få det till att jag sa att den nya restiden var okej när jag i själva verket sa att jag INTE kunde åka den nya föreslagna tiden.
 
Topp