• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Folk vars klockor sitter på insidan av handleden, vad är det för fel på dem?

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag har förstått att det finns folk som har klockan på insidan av handleden med avsikt av någon anledning, men det är inte dessa typer jag vill diskutera nu. I stället vill jag ta upp alla dessa människor som stup i kvarten går och vänder sin klocka rätt. Tycker de att det är en del av deras California casual-look att ha en klocka som man deskdive:ar glaset på? På mina naton så måste jag förflytta pinnen två steg för att kunna rotera klockan, och då använder jag ändå det liberalare av de två hålen som går att använda för att det ska se anständigt ut. Är det en fråga om att man inte vill se stel och gubbig ut, saknar deras armband vettiga hål eller har det kanske till och med med formen på handleden att göra?

Det kan vara så enkelt att handleden varierar i tjocklek under en dag, åtminstone på en del personer. Flexlänk är lösningen.

Jag vet att det låter konstigt, men en del människor bryr sig inte ett dugg om vad de har för klocka eller hur den sitter på handleden.

Det kan vara så enkelt att handleden varierar i tjocklek under en dag, åtminstone på en del personer. Flexlänk är lösningen.

Flexlänk är ALLTID lösningen. ;)

cit.jpg

Nån som har en Pelagos som kan berätta hur hård fjädern är? Dvs, hur stort motstånd krävs för att den ska "do its magic"

Jag har förstått att det finns folk som har klockan på insidan av handleden med avsikt av någon anledning, men det är inte dessa typer jag vill diskutera nu. I stället vill jag ta upp alla dessa människor som stup i kvarten går och vänder sin klocka rätt. Tycker de att det är en del av deras California casual-look att ha en klocka som man deskdive:ar glaset på? På mina naton så måste jag förflytta pinnen två steg för att kunna rotera klockan, och då använder jag ändå det liberalare av de två hålen som går att använda för att det ska se anständigt ut. Är det en fråga om att man inte vill se stel och gubbig ut, saknar deras armband vettiga hål eller har det kanske till och med med formen på handleden att göra?
De vet oftast inte att man kan justera länken, eller vet bara inte hur...

Enda anledningen som är ok är att man vill kunna se vad klockan är från redoläge med vapnet i handen.

GW är väl en av de här gubbarna?
Han dänger sin DJ i bordet titt som tätt.

Som bågskytt har man att skydd på vänster handled och under tävlingar är enda sättet att spänna fast det på lemmen.

GW är väl en av de här gubbarna?
Han dänger sin DJ i bordet titt som tätt.

Jag hittade inte en enda bild på Google där han hade klockan på insidan av handleden. Jag tror alltså fortsatt att han har den alldeles för löst, men inte tillräckligt löst för att den ska vrida sig (i sin grav). Motbevisa mig gärna!

Jag hittade inte en enda bild på Google där han hade klockan på insidan av handleden. Jag tror alltså fortsatt att han har den alldeles för löst, men inte tillräckligt löst för att den ska vrida sig (i sin grav). Motbevisa mig gärna!
Får nog jaga video sedan. ;)

Finns folk som nog bara köpt sin klocka från butik som den är och satt på sig hemma sen, ovetandes om att man kan justera länken. Sett en på jobbet som har minst 1-2 länkbitar för mkt på sin. Sugen att säga till honom att jag kan korta den på lunchen gratis, bara jag slipper se den slappa länken igen

Finns folk som nog bara köpt sin klocka från butik som den är och satt på sig hemma sen, ovetandes om att man kan justera länken. Sett en på jobbet som har minst 1-2 länkbitar för mkt på sin. Sugen att säga till honom att jag kan korta den på lunchen gratis, bara jag slipper se den slappa länken igen

Do it! Du kanske gör honom glad?

iPhone | Tapatalk

Inte imponerad då den endast fjädrar i det yttersta läget. Kul funktion men nja...
Fast funktionen är ju inte till för folk som knallar runt i stan med klockan utan snarare när man har en torrdräkt och utför djupdyk. Mao så gör det ju ingenting att den inte fungerar på annat än yttersta läget. Skall man justera för skillnader under en dag/årstider så är det ju lättare med manuell justering så att man slipper att den spänner runt handleden (då den som sagt är fjäderbelastad).

Tillbaka
Topp