• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Folkomröstning - försäljning av OT, ja eller nej?

Ska vi tillåta försäljnings- och köpesannonser gällande OT på KS annonssidor? Ja eller nej?


  • Totala väljare
    476
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

POO

Panerai
Jag har inga problem med OT om det håller lite klass, som t ex exklusiva väskor. Men försäljning av jeans känns lite skäggigt...

Förstår tanken, dock är "klass" som redan nämnts subjektivt, jag har inte sett mycket jag skulle vilja ha, även om det råkat vara dyrt en gång i tiden... Möjligtvis vinterdäcken som det snackas om men de har jag inte sett???
Att man tror att ett par vanliga jävla strumpor blir "klass" bara för att de har ett visst namn på sig får mig att tappa lite hoppet på mänskligheten...

Sen är de ju lätt rättshaveristiskt att proppsa på att få sälja allt skit bara för att det inte är uttryckligen förbjudet, "klock" finns ju i namnet av en anledning liksom.
 

egbert

Panerai
Bra omröstning - ordning i klassen. Jag röstade NEY. Keep it clean.

HouseCommonsPA_468x278.jpg


Så slipper vi sånt här.

AFP_Getty-528765203.jpg
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag personligen tycker det inte är så farligt med OT annonser. Annonser på beggade slitna jeans tycker jag att man skall undvika. Det är värre med ständiga bumpade klockannonser som ändå aldrig blir sålda.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Eftersom att alternativ nummer 3 saknades (avveckla med förnuft). Så var jag tvungen att faktiskt fatta ett beslut.

Och du blev beslutet nej.
 
Förstår tanken, dock är "klass" som redan nämnts subjektivt, jag har inte sett mycket jag skulle vilja ha, även om det råkat vara dyrt en gång i tiden... Möjligtvis vinterdäcken som det snackas om men de har jag inte sett???
Att man tror att ett par vanliga jävla strumpor blir "klass" bara för att de har ett visst namn på sig får mig att tappa lite hoppet på mänskligheten...

Sen är de ju lätt rättshaveristiskt att proppsa på att få sälja allt skit bara för att det inte är uttryckligen förbjudet, "klock" finns ju i namnet av en anledning liksom.


Termen "klass" behöver inte vara subjektiv just här på KS. Jag tycker att man kan sätta upp riktlinjer för vad som får säljas som OT. Där ser jag gladeligen att det förbjuds att sälja jeans eller strumpor. Men jag tycker inte att det skall förbjudas att t ex sälja sina hemgjorda knivar.

Sen argumentet med att ordet "klock" finns med av en anledning, och att man då automatiskt inte kan sälja något som är OT håller jag inte med om. Vi har ju en "Lifestyle" avdelning där det inte alls pratas klockor. Därför tycker jag att det bästa sättet vore att göra en "Säljes/Köpes-OT" tråd. Så får de som vill köpa något därifrån göra det. Sen om du inte är intresserad av att handla OT så behöver du inte besöka den tråden, och det bästa är att du inte heller påverkas av den. Den lösningen skulle väl ändå leda till att alla blir nöjda? :)

Mvh, Sheep.

Edit: Jag kan också tillägga att om försäljning av OT tas bort kommer det inte påverka mig det minsta, men jag anser eftersom att det inte stör mig kan därför gärna kan få vara kvar.
 

Consensus

Omega
Om det skall finnas kvar, skapa en underavdelning för OT. OT bör dock vara klockrelaterat på något vis. För allt annat obskyrt finns Blocket, Tradera, Ebay, mfl.

Det vore skönt att enbart ha ur, länkar och liknande under Säljes/Bytes.
 

Hellebring

Cartier
Kan man inte göra så att någon startar en evig loppistråd under lifestyle där allas kläder, däck och annat kan samsas? Då kan folk byta lifestylegrejer bäst de vill och tar då upp väldigt lite plats och bör inte störa de som inte vill se dem. Alla nöjda?
 

POO

Panerai
Termen "klass" behöver inte vara subjektiv just här på KS. Jag tycker att man kan sätta upp riktlinjer för vad som får säljas som OT. Där ser jag gladeligen att det förbjuds att sälja jeans eller strumpor. Men jag tycker inte att det skall förbjudas att t ex sälja sina hemgjorda knivar.

Sen argumentet med att ordet "klock" finns med av en anledning, och att man då automatiskt inte kan sälja något som är OT håller jag inte med om. Vi har ju en "Lifestyle" avdelning där det inte alls pratas klockor. Därför tycker jag att det bästa sättet vore att göra en "Säljes/Köpes-OT" tråd. Så får de som vill köpa något därifrån göra det. Sen om du inte är intresserad av att handla OT så behöver du inte besöka den tråden, och det bästa är att du inte heller påverkas av den. Den lösningen skulle väl ändå leda till att alla blir nöjda? :)

Mvh, Sheep.

Edit: Jag kan också tillägga att om försäljning av OT tas bort kommer det inte påverka mig det minsta, men jag anser eftersom att det inte stör mig kan därför gärna kan få vara kvar.


Det är lite så jag menar. JAG har inget intresse av machetes. Dock är jag inte i allmänhet för förbud utan mer för ansvar under frihet. Att man kanske får ha i bakhuvudet att "klock" är minsta gemensamma nämnare, även om det inte dikterar intresse i övrigt naturligtvis, men alla borde kunna inse att det bör vara det primära, även om håliga sockar inte är förbjudet. Är man inte säker på att skiten säljs och det utan massa bumpande kanske man skulle stunta i det. Men nu verkar ju förbudsivrarna vinna...
 

egbert

Panerai
En idé (med risk för skämskudde om den är gammal):
Inför ett annonspris 30 spänn till BCF. (En tia billigare en än stor känd annonsmarknad)

Nu har vi väl iofs redan en frivillig hederskodex med en hunka (?) till BCF vid genomförd klockaffär, men detta skulle ju då gälla för att posta en annons. Bygger givetvis också på heder eftersom det vore omöjligt att administrera/kontrollera.

Då skulle vi väl iallafall slippa snikna kalsong- och strumpannonser? Förresten borde kläder tamefan totalförbjudas, även om ja-sidan vinner.
 
(Det finns dock många med god smak och roliga intressen på KS)

Jag får rysningar när den här typen av kommentarer skrivs. Skrivaren utgår från att dennes bedömning av god smak och roliga intressen är allmän uppfattning.
Jag hävdar att verkligheten är betydligt mera varierad.
Uttryck istället vad du anser är god smak och roliga intressen, annars begriper jag inte vad du menar.

Jag tycker den här tråden är otrevlig. Jag ser ut att tillhöra förlorarsidan och kräver därför nyröstning i januari 2016. Möjligen kan ett misstroendevotum mot alla nejröstare få mig att må bättre.
Jag har alltid rätt och blir ledsen då majoriteten inte inser detta.
Kränkt är den känsla som närmast beskriver mitt lidande.
Dessutom tillhör jag en minoritet; överviktiga flintskallar.
Oerhört kränkande att inte tycka som jag.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker formuledningen har varit tydlig med att man vill ha så få regler som möjligt och att man förväntar sig att varje medlem tänker efter och tar eget ansvar. Är lite musikaliska alltså! Men vad gör man när det inte fungerar? Att det gick att kommentera annonserna fungerade inte i längden. Det blev för mycket blaj. En hel del var bra och lärorika kommentarer, men för många var bara trams. Lite samma sak med OT-försäljning. Varför ska formuledningen ägna energi åt ngt som bara var en extra förmån när forumet bestod av några tusen medlemmar? Nu försöker några kränga något för några hundralappar som borde ha hamnat på Tradera.
Lägg fokus på klocksnack och strunta i resten! Tycker inte forumledningen ska behöva administrera eller övervaka OT-försäljning.
Och till sist tycker jag det känns larvigt att bli kallad förbudsivrare för att man röstar nej och vill fokusera på klockor.
 

Hugii

Audemars
Det här måste vara en konspiration, och jag misstänker att Blocket (efter att ha tappat marknadsandelar) står bakom den. :dead:

Fortfarande har ingen lyckats övertyga mig att ens vilja rösta JA. :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Intressant att det just är OT trådarna i K&S som stör så mycket. Diskussioner om rakning, Regina Lund, Bilar, Fiberuppkoppling och allt annat mellan himmel och jord verkar inte vara ett problem?
:rolleyes:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp