• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Forced positivity av Filippo Loreti

Tycker det är enormt tråkigt att läsa. enligt mig så skall det vara klart och tydligt objektivt, samt ifall man tjänar något på det bör man tydligt säga att man har förtjänst av det. Är tex en klocka till Lån kan man ju bara tacka för möjligheten och lämna det vid det, men att aktivt förvränga recensioner samt kommentarer är bara fel!

Spännande, klart du ska görat. Ärlig review så kan du sova gott sen också - hennes svar var dock lite bitchigt..

Jaha, nu kom Erikas chef och sa att allt var ett missförstånd. (De hade nog sett min Tweet på twitter...)
Screenshot_20180307-195939.png
Screenshot_20180307-195946.png

Vad gör man?
Känns lite Fawlty Towers över det där.

Tänker på när Basil ljudligt läxade upp en påhittad imaginär kock i köket bakom stängda dörrar för att mörka för de kritiska gästerna att det i själva verket bara var han själv som stod för den usla maten och missförstånden. Vet inte varför jag associerar till det:angel:..

Jaha, nu kom Erikas chef och sa att allt var ett missförstånd. (De hade nog sett min Tweet på twitter...)
Screenshot_20180307-195939.png
Screenshot_20180307-195946.png

Vad gör man?
Jag hoppas verkligen att den där "Erika" är ett fiktivt medarbetarnamn för annars har hon tidernas sämsta chef. Inte en chans i helvetet att hon ställde de villkoren utan hon följde garanterat företagets policy och när du hängde ut dem fick chefen kalla fötter och kastade sin anställda under bussen. Vilken douche.

Börjat få en massa reklam av dom på Facebook där dom bashar "Swiss made" och stora märken i allmänhet. Säger i princip att dom håller samma kvalitet men för 2-300 euro.

Känns lite Fawlty Towers över det där.

Tänker på när Basil ljudligt läxade upp en påhittad imaginär kock i köket bakom stängda dörrar för att mörka för de kritiska gästerna att det i själva verket bara var han själv som stod för den usla maten och missförstånden. Vet inte varför jag associerar till det:angel:..
Lite OT, men jävlar vilken bra scen det är. Gästen kommer in i köket när han står där och skriker och hoppar på stället. En av de genial egenskaper rollen gavs är ju att han aldrig erkänner ett misstag eller en lögn, utan istället försöker släta över det med en till lögn.

OnT: man har ju läst en del recensioner där man misstänker viss överdriven positivitet, t ex vissa spelrecensioner på IGN. Riktigt tråkigt.

Lite OT, men jävlar vilken bra scen det är. Gästen kommer in i köket när han står där och skriker och hoppar på stället. En av de genial egenskaper rollen gavs är ju att han aldrig erkänner ett misstag eller en lögn, utan istället försöker släta över det med en till lögn.
Haha... ja, en av de allra bästa scenerna i den serien.

Intressant... chefens uppföljande mail känns ganska oprofesionellt. Talar man så om sina anställda? Använder man smilies osv i ett professionellt sammanhang? Mja. Jag vet inte vad jag skulle gjort, jag får en dålig känsla av det. Men om du tar dig an recensionen så ska du förstås vara 100% korrekt och så rättvis du bara kan vara. Dvs var bättre än den här Eda-snubben.

Tillbaka
Topp