• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forskning på mysig nivå.

Universal Geneve på originallänk.
Hur många av er vet att de noggrant forskade fram hur länken skulle vara konstruerad för att sitta "tight" samtidigt som du fick in pekfingret mellan länk och handled utan problem.
Många tror att originallänkarna är slitna och "slankiga". Men icke! Det handlar om hängivenhet och forskning i ett ämne som få klocktillverkare bryr sig om idag.
När du justerat en UG med originallänk rätt så finns den knappt på armen.
Den klämmer inte, men sitter tight. Den rör sig inte en millimeter oavsett hur du bär dig åt. Genialt, helt enkelt! Det mest bekväma ur/länkcombon du kan bära!
Du får också ett superbt urverk och fin design på köpet.
Det här låter väl som jag skall sälja klockan. Men så är det inte. Ger er ett tips som inte många känner till.

Ett ur skall sitta som en RFSU Mamba på handleden.
Vara där utan att kännas samtidigt som det ökar njutningen.
Ett ur skall inte behöva sticka upp mera än 9 mm. från handleden och riskera att misstas för en hockeypuck.

Det här är delvis min personliga åsikt, men då jag tillhör de äldsta forummedlemmarna så har jag ju rätt.


 

Johan M

Cartier
Inte så här då?
image.jpg
image.jpg
 

Sond

Patek
Universal Geneve på originallänk.
Hur många av er vet att de noggrant forskade fram hur länken skulle vara konstruerad för att sitta "tight" samtidigt som du fick in pekfingret mellan länk och handled utan problem.
Många tror att originallänkarna är slitna och "slankiga". Men icke! Det handlar om hängivenhet och forskning i ett ämne som få klocktillverkare bryr sig om idag.
När du justerat en UG med originallänk rätt så finns den knappt på armen.
Den klämmer inte, men sitter tight. Den rör sig inte en millimeter oavsett hur du bär dig åt. Genialt, helt enkelt! Det mest bekväma ur/länkcombon du kan bära!
Du får också ett superbt urverk och fin design på köpet.
Det här låter väl som jag skall sälja klockan. Men så är det inte. Ger er ett tips som inte många känner till.

Ett ur skall sitta som en RFSU Mamba på handleden.
Vara där utan att kännas samtidigt som det ökar njutningen.
Ett ur skall inte behöva sticka upp mera än 9 mm. från handleden och riskera att misstas för en hockeypuck.

Det här är delvis min personliga åsikt, men då jag tillhör de äldsta forummedlemmarna så har jag ju rätt.

Vet du något om HUR de löst det?
 
Handlar om mera stretch i nedre delen av länken, mot viklåset. Samtidigt som man tillåter mindre stretch i övre delen av länken. Länken är relativt tunn och låter sig formas efter handleden. Detta kombinerat med fint stål i länken ger en funktion som varar och varar.
Lite grann som Volvoreklamen. Volvos värde varar.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Då ska du prova en aerospace gen 4. Fantastiskt skön länk. Tunn och lätt klocka.. Känns som en smekning runt armen. ;)
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Universal Geneve på originallänk.
Hur många av er vet att de noggrant forskade fram hur länken skulle vara konstruerad för att sitta "tight" samtidigt som du fick in pekfingret mellan länk och handled utan problem.
Många tror att originallänkarna är slitna och "slankiga". Men icke! Det handlar om hängivenhet och forskning i ett ämne som få klocktillverkare bryr sig om idag.
När du justerat en UG med originallänk rätt så finns den knappt på armen.
Den klämmer inte, men sitter tight. Den rör sig inte en millimeter oavsett hur du bär dig åt. Genialt, helt enkelt! Det mest bekväma ur/länkcombon du kan bära!
Du får också ett superbt urverk och fin design på köpet.
Det här låter väl som jag skall sälja klockan. Men så är det inte. Ger er ett tips som inte många känner till.

Ett ur skall sitta som en RFSU Mamba på handleden.
Vara där utan att kännas samtidigt som det ökar njutningen.
Ett ur skall inte behöva sticka upp mera än 9 mm. från handleden och riskera att misstas för en hockeypuck.

Det här är delvis min personliga åsikt, men då jag tillhör de äldsta forummedlemmarna så har jag ju rätt.




Visst är det så. Vi gubbar har alltid rätt.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ja, vissa länkar är grymma, medan andra kommer ingen riktigt överens med. Inga nämnda... *host host*Seiko MM300*host host* ;)
 
Topp