• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Fortis B-42 Official Cosmonauts Day Date Titan (8900kr!)

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
SÅLD. TACK TILL KS för annonsplats och till köpare för snabb affär.

Fortis B-42 Official Cosmonauts Day Date Titan

Tänkte kolla om någon är sugen på denna rymdklocka då jag fått korn på ett annat objekt och således behöver kulor.

Är trots ovanstående alltid öppen för bytesförslag upp och ned, kan ju finnas ngt jag inte visste att jag behövde.
Har du en en Seiko sbdb001 eller annan Spring Drive modell så är jag extra intresserad då det är en sån som hägrar. (Andra byten som är intressanta: Seiko Tuna, Helson, Seiko SARB, Aquadive, Halios, Ocean7 mfl)

Klockan är uttagen hos Juwelier Ralf Häffner (detta kan styrkas på förfrågan) i april förra året / 2014 men den ursprungliga ägaren har slarvat bort garantikortet. I övrigt finns alla tillbehör (se bilder). Eftersom kortet saknas sätter jag ett lågt pris..

Pris / Bytesvärde 8900 kr inkl rek frakt inom landet. Rek pris 1,695 ,- Euro

Jättebra skick och håller tiden bra, smårepor på länken efter normal användning (se bilder).

Kapat text från ÅF:

Fortis B-42 Official Cosmonauts Day Date automatic watch titanium case titanium satined
- Case diameter 42mm without crown - case-height 12.5 mm). 60 Minute scale bezel with black inlay and luminescent point at 12 o'clock - unidirectional rotatable. Bracelet titanium satined - Security deployant buckle with manufacturer-logo. Black Dial with Arabic luminous numbers - luminous indexes at 6 and 9 o'clock - luminous hands
- Center-stopwatch second hand with orange and green luminescent point are luminous. Automatic watch movement - caliber ETA 2836-2. Display Hour, minute and second from the center with additional second to per-second setting of the time - with quick-set date and weekday indicator at 3 o'clock. Sapphire glass. Crown in the rubber coating with manufacturer-logo. Titanium screw-down caseback, engraved. Weight including bracelet 130G. Length of the wrist band including case 205mm. Water resistant up to 30 ATM. Reference Number 647.27.158

Fortis3.jpg

Fortis1.jpg

fortis6.jpg
fortis5.jpg
fortis4.jpg
fortis2.jpg




Returpolicy: Inom 24h på köparens bekostnad om klockan inte motsvarar beskrivning
 
Topp