• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fortis California Dial på Tratten

Mattias79

Cartier
Det ligger ett par Fortis på Tradera nu som ser spännande ut. Jag har dock aldrig sett något liknande och har svårt att tro på att dom skulle vara tidigt sjuttio- eller sextiotal. Tavlorna ser ommålade ut i vissa fall men jag är långt ifrån expert och vill inte peka ut säljaren. Finns det någon som har kännedom om dessa klockor?
hu8yqyjy.jpg
upuqu2ym.jpg
y4ebe7u5.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Anmälde de två översta och skickade ett litet grinigt meddelande till säljaren. Ska bli kul att se om han svarar.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Bright minds think alike. :)


Tycker det är lite konstigt att Tradera låter dessa tvivelaktiga säljare får fortsätta nyttja deras plattform trots flertalet anmälningar. Inte direkt första gången just denna säljare fått anmälningar och annonser bortplockade.

För ca. 6mån sedan fick jag två annonser bortplockade pga. deras klockexperter ansåg att de två äldre 60-tals Tudor Day-Date jag sålde, inte var äkta Tudors då dem hade Rolex krona båda två och då jag skrev i annonstexten att kronan var korrekt för den tiden med Rolex kronan så fick jag också påbackning om att Rolex inte fick användas i annonstexten då det var missvisande och i slutändan sa dem att det var varumärkeskopior. ... "Klockexperter"
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det är lite konstigt att Tradera låter dessa tvivelaktiga säljare får fortsätta nyttja deras plattform trots flertalet anmälningar. Inte direkt första gången just denna säljare fått anmälningar och annonser bortplockade.

För ca. 6mån sedan fick jag två annonser bortplockade pga. deras klockexperter ansåg att de två äldre 60-tals Tudor Day-Date jag sålde, inte var äkta Tudors då dem hade Rolex krona båda två och då jag skrev i annonstexten att kronan var korrekt för den tiden med Rolex kronan så fick jag också påbackning om att Rolex inte fick användas i annonstexten då det var missvisande och i slutändan sa dem att det var varumärkeskopior. ... "Klockexperter"
Kan man inte överklaga sådana konstiga beslut?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kan man inte överklaga sådana konstiga beslut?


Nope, du får ett mejl om att annonsen är borttagen så ingen förvarning eller nått..
Jag slängde upp chatten i efterhand och frågade vad fan dem höll på med och fick till svar att deras experter har fattat det här beslutet och att jag får skicka in ett äkthetsintyg stämplat efter datumet dem tagit bort annonsen och att originalet och ingen kopia ska skickas till dem.

Det roliga är att det sitter tonåringar mellan 16-20 och granskar dessa annonser på Frösön och i Åsele bland annat. Så jag bad dem helt sonika dra åt helvete och sedan dess har jag inte sålt något på den där skit sidan.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag har också anmält den säljaren tidigare. Han bjuder på egna objekt för att trissa priserna, och det är i bästa fall tvivelaktiga objekt som säljs.
 

Adam019

Omega
Hittade en liknande på nätet som har sålts av en tysk säljare på chrono24. Kan detta också vara en ombyggd SKX eller är det en gammal Fortis?
ryhy6y7u.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick mailsvar nu. Pinsamt.
"Hej

Alla klockor servis och kontrolleras av urmakare i Köpenhamn, jag själv köper dem från Frankrike och Austria. Sålde många exemplar av samma klocka och de flesta köpare tar sina klockor till en urmakare, jag hörde inget negativt tills du hörde av dig. "
 

Exxet

Rolex
Kan ju vara en sån här, Seiko 4205, 38 mm case:

4205.jpg


Har också kontaktat honom angående 7002 o 7s26, säljaren påstår att dom tickar i 28800 bpm och har flytande sekundvisare, så vitt jag vet stämmer inte det, det är väl 21600 på båda, men inget svar.
 
Topp