• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Fortis Marinemaster Super Compressor Reissue

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Köpte den här fina Fortisen av Micke L (som i sin tur köpt den av Rösehag) för ett par månader sedan. Micke sålde den för att den kändes lite för stor, men på min handled satt den som en smäck. Dock har jag hittat en annan klocka som jag vill ha och behöver därmed lite pengar. (Jag är uppenbarligen "utbytare", inte "samlare".)

Fortis Marinemaster Super Compressor Reissue, byggdes efter originalritningar 2002 av NOS-delar, innehar ett riktigt bra Swiss ETA 2783 med fantastisk power reserve, 42mm exkl. kronor, 22mm mellan hornen och 49,5mm från horn till horn. Domglaset är helt fantastiskt, det kommer jag sakna mest. Kommer på originalgummi med Fortis-spänne samt ett mysigt lädernato och ett nyinköpt Strapcode MiLTAT Kevlar med matchande röda stygn. Skicket på klockan är otippat strålande, endast några små tämligen osynliga scratches. Det mesta som ser skit ut på bilderna är just bara lite skit (dvs. damm).

4200 kr 3800 kr inkl. rek inom Sverige, hur låter det?

PdOoghZ.jpg


7o6SY7w.jpg

b5aThfZ.jpg

D2mpBBn.jpg
 
Topp