• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Forumet segt som sirap!

Har märkt detsamma. Men av någon anledning på flera ställen. Klocksnack och Bytbil är två exempel jag kommer på nu. Kanske bara är jag, eller min leverantör. Började kanske förra veckan. Har 1000/1000 via Telia och har i övrigt aldrig haft några problem. Inte för att 1000/1000 skulle göra något när man surfar (inkluderat i hyran).

Har märkt detsamma. Men av någon anledning på flera ställen. Klocksnack och Bytbil är två exempel jag kommer på nu. Kanske bara är jag, eller min leverantör. Började kanske förra veckan. Har 1000/1000 via Telia och har i övrigt aldrig haft några problem. Inte för att 1000/1000 skulle göra något när man surfar (inkluderat i hyran).
Har också Telia fiber men det är samma sirap med Telia 5G. Det är peridovis sirap och periodvis som full fart. Har bara märkt det fenomenet med KS. Tex Blocket går som tåget.

Samma här. Senast alldeles nyss. Tog ett par minuter att ladda fem previewbilder i en annons och de högupplösta kunde jag inte se alls. Men nu går det plötsligt med blixtens hastighet igen. Felias mobilnät.

Nä, jag har inte märkt av någonting sådant med bandbredden på datorhallarna.
Jag tycker mest det där med 50 inlägg är segt.. :rolleyes:

@hook segt rätt ofta nu med mobilen, någon ändring som gjorts eller dyl? Började väl några dagar innan tråden skapades.

Chrome/IOS/Telia
IMG_4473.png

För första gången fick jag samma problem på datorn (tidigare bara varit på mobilen) via mitt hemma-wifi och Telia Fiber.
KS är det enda som är segt, Youtube/Spotify fungerar utan problem.
Slog jag på VPN så slutade segheten faktiskt, oklart vad som pågår.

Upplever att det ibland är segt på jobbdatorn och jobbets wifi men det brukar jag skylla på restriktioner på nätverket.

Idag hände det för första gången på mobilen, OnePlus, chrome, 5g hos Tele2. Sidan står och laddar i kanske 30s sedan laddas inte bilder och jag får en placeholderikon istället för bilden

Tillbaka
Topp