• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumets jargong

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tjena forumet.

Dags för mig att vara den där arga farbrorn som man alltid lyckades att kicka över fotbollen till när man var ung (yngre :woot: )

Som alla säkert märkt så finns det en del OT-trådar, det tillhör forumet. Det finns något för alla (Bilar, båtar, sport, kläder, cigarrer, resor, skor, solglasögon, dubbdäck, bostad, film, datorer, djur osv..) Ni fattar. Och det är klart dom ska finnas.

Även i dessa trådar skulle jag och många andra uppskatta om man kunde hålla sig till ämnet och kanske försöka undvika följande:
  • Vilken brud du precis satt och är påväg hem
  • PM-meddelanden som utspelar sig i en allmän tråd
  • Smala internskämt
  • Bild på kvällens erövring
  • Inlägg/trådar där syftet är att vara uppriktigt taskig mot någon
Allt detta förekommer och det är ju inget konstigt att det är så men det skulle inträffa mer sällan tror jag att många fler skulle ha översikt med det.

Jargongen här är såklart grabbig och något annat vore konstigt men jag tror att forumet skulle tjäna på att tagga ned lite.

Ingen nämnd ingen glömd men tror att de som känner sig träffade har möjlighet att ändra på sig.
 
Är nybörjare på forumet men jag tycker nog också att det finns fog för det du skriver.

Ett visst hemtamt språkbruk medlemmar är väl ok men ibland leder det till mycket ointressant också.

Skulle tro att forumet höjs avsevärt om man tänker till en extra gång innan man postar, och skriver något som förhoppningsvis flera kan dra nytta av snarare än att bara låta i tråden.

Edit, gäller ju mig själv också såklart.

/gustav
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har säkert skrivit något tokigt någon gång men trots det är jag helt enig med dig i det du skriver.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag är snäll som en spinnande katt..:angel: nåja, jag kan nog ha fått en del mindre irritationsutbrott och om jag har sårat någon så ber jag självklart om ursäkt här och nu.
 

jabla

Sarlacc
Tror folk glömmer lätt att när man svarar en man personligen är bekant med framgår det inte för alla att så är fallet.
Grabbigheten blir helt fel om det är SMS-standard på konversationen och det tillför ingenting till övriga.
Tycker man skall tänka till annars är det lätt hänt att många blockar vissa och det är ju tråkigt eftersom de flesta har mycket vettigt att tillföra också.
Har säkert gjort vissa övertramp själv så en allmän uppmaning att tänka på musikaliteten är nog inte fel.
 

Portofino

Panerai
Jag kan ibland tycka att framförallt nya medlemmar får en lite tuff start. Det blir lätt lite snabba dumförklaringar vilket är tråkigt om det betyder att de inte fortsätter på forumet. Alla är vi barn i början och vissa är bara i början på detta intresse vi alla har gemensamt.

Själv är jag vit som snö, bortsett från mina recenserade strippklubbsbesök... Vilka jag ser som samhällsinformation.
 

SSL

Audemars
Tror folk glömmer lätt att när man svarar en man personligen är bekant med framgår det inte för alla att så är fallet.
Grabbigheten blir helt fel om det är SMS-standard på konversationen och det tillför ingenting till övriga.
Tycker man skall tänka till annars är det lätt hänt att många blockar vissa och det är ju tråkigt eftersom de flesta har mycket vettigt att tillföra också.
Har säkert gjort vissa övertramp själv så en allmän uppmaning att tänka på musikaliteten är nog inte fel.

Tycker det är/var charmen med KS
 

Cryssarn

Rolex
Jag kan ibland tycka att framförallt nya medlemmar får en lite tuff start. Det blir lätt lite snabba dumförklaringar vilket är tråkigt om det betyder att de inte fortsätter på forumet. Alla är vi barn i början och vissa är bara i början på detta intresse vi alla har gemensamt.

Själv är jag vit som snö, bortsett från mina recenserade strippklubbsbesök... Vilka jag ser som samhällsinformation.
möjligt. Jag bemöttes dock väldigt bra, och stor cred till alla som svarat tålmodigt på mina frågor
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag kan ibland tycka att framförallt nya medlemmar får en lite tuff start. Det blir lätt lite snabba dumförklaringar vilket är tråkigt om det betyder att de inte fortsätter på forumet. Alla är vi barn i början och vissa är bara i början på detta intresse vi alla har gemensamt.
Kan bara hålla med. Tycker det är tråkigt när en ny person som ställer en fråga och får som svar. "SÖKFUNKTIONEN!" "DETTA ÄR FEMTE GÅNGEN FRÅGAN KOMMER! SÖK!"
Jag själv skulle då inte vilja ställa några frågor för att inte bli dumförklarad.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Vänligen notera att även överdrivet användande av tio år gamla memes faller under kategorin smala internskämt.

JakobZ: Väl rutet, ung-gubbe!


388768a56251b22aee546a1683a59336dcb2c727d1486052657b3b83a40191a2.jpg


För övrigt: väl rutet.
 

Apansson

Torpare
SA NÅN HEST+?!?!
Nä. Håller med om detta. Dock känns det lite som att "kvalitetstrådarna" blivit färre, men det har vi väl redan gått igenom, att innehållet kommer att förändras/svänga. Sen bör ni känna till, som de interneträvar ni förmodligen är, att de flesta sidor på internet har en dipp på sommaren där innehållet blir sämre. Gäller för reddit, 4chan, flashback om ni hänger där, och även såna här specifika intresseforum.
Vi får hoppas att det blir en bättre höst, något jag tror att det kommer att bli, när folk återgår till sin vardag och inte är smålulliga hela dagarna. :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Alla snöar vi in och avviker från topic emellanåt.
En del har dock gjort det till en konstart och borde titta tillbaka lite på sina senaste inlägg.

Är det mest klockrelaterade i de 40 senaste inläggen tidpunkten för inlägget kanske man ska hänga lite på korvsnack, porrsnack eller ponnysnack istället.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Väl rutet JakobZ .

Jag tycker tyvärr vi har förlorat lite kvalité på sistone. Jag tycker på riktigt att det är riktigt trist när seriösa och intressanta trådstarter om det vi ändå gemensamt är här för att prata om, nämligen klockor, 'skitas ner' med en massa onödiga och helt ovidkommande inlägg. Breguet-tråden var tyvärr bara ett exempel i raden.

För mig har det gjort att jag inte orkar läsa lika mycket längre.

Jag är dock oändligt tacksam för dom som oförtrutet kämpar på och gång på gång postar kvalité och hjälper till med att sprida kunskap till oss oupplysta i klockdjungeln. Tack! Ni vet vilka ni är!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Väl rutet JakobZ .

Jag tycker tyvärr vi har förlorat lite kvalité på sistone. Jag tycker på riktigt att det är riktigt trist när seriösa och intressanta trådstarter om det vi ändå gemensamt är här för att prata om, nämligen klockor, 'skitas ner' med en massa onödiga och helt ovidkommande inlägg. Breguet-tråden var tyvärr bara ett exempel i raden.

För mig har det gjort att jag inte orkar läsa lika mycket längre.

Jag är dock oändligt tacksam för dom som oförtrutet kämpar på och gång på gång postar kvalité och hjälper till med att sprida kunskap till oss oupplysta i klockdjungeln. Tack! Ni vet vilka ni är!

Du har så rätt. Börjar bli lite väl mycket flashback på en del trådar, då har jag ändå bara var medlem i ca 7 månader så låter larvigt när man säger att det var bättre för.
 
Topp