• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumets Sloppy secconds - vems mög bär du?

Nikkob

Omega
Dags för mig att sluta lurka och istället försöka bidra till detta fantastiska forum! Tycker en kul tråd kunde vara att med hjälp av forumet fastställa "provenence" i våra ofta ganska välflippade klockor. Kanske kan vi finna svaret på vems klocka som har vart runt mest - forumets mest flippade dinka - eller mesta "sloppy secconds" helt enkelt. Börjar med min egen sub-hommage bestående av en Sandoz sub moddad med MKII tavla och plexidome.

0074B598-6CDC-4628-A166-4C95FB0DB1A1-4575-00000480C646B6E3_zps2ffc442f.jpg


Inkom till mig via byte mot en G-sar av Andreas (?) i Gbg. Om jag kommer ihåg rätt skulle den vara ihopplockad av en annan forum medlem har dock glömt vem. Så där ligger bollen nu - nån som vet nått och kan hjälpa att sprida klarhet i hur många forumarmar den passerat. Man vill ju veta vems mög man bär omkring på - eller not :shock: ?


//N
 

Nikkob

Omega
Ja där dog det kanske för mig, platt fall helt enkelt (GBg Gbg :D ).
Kedjan för egen del blir kanske inte längre eller mer spännande.
Nått annat objekt?
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Jag hade en holotype förut som jag har sett på väldigt många olika handleder den sista tiden. Vem har den? Blästrad, litet märke i lysmassan på ringen?
76596ed8.jpg
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Re: Sv: Forumets Sloppy secconds - vems mög bär du?

Jag tror att det är den jag bytt till mig av ricvin. Jag har den kvar. Gillar den mycket.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Re: Sv: Forumets Sloppy secconds - vems mög bär du?

Peter K skrev:
Jag tror att det är den jag bytt till mig av ricvin. Jag har den kvar. Gillar den mycket.
Sålde den i februari, inte till ricvin, så minst 4 ägare i år=) Kul att du gillar den, extremt mycket klocka för pengarna! Kan vara den bästa bezeln jag snurrat på.
 

F-L-P

Panerai
Jag bar en trevlig Sinn EZM 3 fram till förra veckan:

dagensdinka.jpg


som övertogs av Jakob.dala, Innan detta var den norrut en sväng hos Patrik J som i sin tur lär ha övertagit den från Singular. Tror att det finns lite fler ägare bakom om man börjar gräva.

Min reduced har arv från Jakob.dala och Denke som jag vet om.
2012-09-19%2012.10.00_zps74912fc2.jpg


F-L-P
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
F-L-P skrev:
Jag bar en trevlig Sinn EZM 3 fram till förra veckan:

dagensdinka.jpg


som övertogs av Jakob.dala, Innan detta var den norrut en sväng hos Patrik J som i sin tur lär ha övertagit den från Singular. Tror att det finns lite fler ägare bakom om man börjar gräva.

Min reduced har arv från Jakob.dala och Denke som jag vet om.
2012-09-19%2012.10.00_zps74912fc2.jpg


F-L-P

Och nu sitter den där sinnen på min arm... (bara som probationary ska tilläggas...)

E859EA93-F5FD-4876-9271-3E67C233D4A1-1458-000000A62D68B4A4.jpg


:mrgreen:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Denke skrev:
F-L-P skrev:
Jag bar en trevlig Sinn EZM 3 fram till förra veckan:

dagensdinka.jpg


som övertogs av Jakob.dala, Innan detta var den norrut en sväng hos Patrik J som i sin tur lär ha övertagit den från Singular. Tror att det finns lite fler ägare bakom om man börjar gräva.

Min reduced har arv från Jakob.dala och Denke som jag vet om.
2012-09-19%2012.10.00_zps74912fc2.jpg


F-L-P

Och nu sitter den där sinnen på min arm... (bara som probationary ska tilläggas...)

E859EA93-F5FD-4876-9271-3E67C233D4A1-1458-000000A62D68B4A4.jpg


:mrgreen:
En lätt på foten-dinka...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@daviden både du, jag och @jakob.dala vet ju vart den kommer hamna till slut.... :mrgreen:
 

vekktah

Cartier
har burit några riktiga vandringspokaler såsom en Combat SUB som haft många ägare, den berömda Seikmastern som jag sålde till PierreS, min GSAR och sen min ORIS 47mm small seconds som Ricrob var tredje ägare till och som jag tror är flippad.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
vekktah skrev:
har burit några riktiga vandringspokaler såsom en Combat SUB som haft många ägare, den berömda Seikmastern som jag sålde till PierreS, min GSAR och sen min ORIS 47mm small seconds som Ricrob var tredje ägare till och som jag tror är flippad.


Om det var den Ricrob hade så köpte jag ev den till min bror.
 

Ricrob

Patek
Spencer66 skrev:
vekktah skrev:
har burit några riktiga vandringspokaler såsom en Combat SUB som haft många ägare, den berömda Seikmastern som jag sålde till PierreS, min GSAR och sen min ORIS 47mm small seconds som Ricrob var tredje ägare till och som jag tror är flippad.


Om det var den Ricrob hade så köpte jag ev den till min bror.

Nope, din brors Oris tillhörde innan mig Ricvin och innan det CT-watches, så det är också en pokal! :D

Titanpjäsen som Vekktah nämner är flippad men kvar på forumet, nu hos VonBahr.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
daviden skrev:
Denke skrev:
@daviden både du, jag och @jakob.dala vet ju vart den kommer hamna till slut.... :mrgreen:
Haha, återstå att se. :)


Nej och åter nej Daviden! Man går från Sinn till Rolex inte tvärtom. Det vore som att gå första gången på gymmet och klara 80 kg i bänkpress för att ett år senare av hård träning klara 40 kg..
Enkom en klandervärd person gör en sådan resa! Klart du kan köpa en Sinn om du har en Rolex, man kanske behöver en billig beater eller en reseklocka. Men bara då Daviden, bara då..
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
daviden skrev:
Denke skrev:
@daviden både du, jag och @jakob.dala vet ju vart den kommer hamna till slut.... :mrgreen:
Haha, återstå att se. :)


Nej och åter nej Daviden! Man går från Sinn till Rolex inte tvärtom. Det vore som att gå första gången på gymmet och klara 80 kg i bänkpress för att ett år senare av hård träning klara 40 kg..
Enkom en klandervärd person gör en sådan resa! Klart du kan köpa en Sinn om du har en Rolex, man kanske behöver en billig beater eller en reseklocka. Men bara då Daviden, bara då..
Jag har ju haft en Sinn, en U1 som Bankeryds Mugabe tog hand om efter mig. Jag saknar den...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag köpte en Tudor 79090 av Gentle_giant på TTT. Han hade i sin tur köpt den av en "välkänd" forumprofil, som han uttryckte det, vet ej vem. Jag flippade vidare den till Denke och där är vi väl nu. Eller...?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
easy rider skrev:
Jag köpte en Tudor 79090 av Gentle_giant på TTT. Han hade i sin tur köpt den av en "välkänd" forumprofil, som han uttryckte det, vet ej vem. Jag flippade vidare den till Denke och där är vi väl nu. Eller...?

Jodå, där är vi...nu. Men vad som helst kan hända...jag gillar den men den ligger inte i keeperlådan... :mrgreen:
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Såld sen några månader tillbaka, har dock vandrat runt en del.....
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    129.5 KB · Visningar: 22
  • image.jpg
    image.jpg
    76 KB · Visningar: 21
Topp