• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Forumförslag (angående tävlingar och donationer)

Det hade vart kul att ha en tävling en gång per månad, där en eller flera personer vinner priser i form av klockor,presentkort, resor till klock evenemang eller annat. Tävlingarna kan finansieras via en acceptabel medlemsavgift eller via donationer, många bäckar små. Förslaget är dock beroende av ideell arbetskraft samt folk som kan komma med ideer och förslag. Personligen är jag redo att skänka 500kr per månad men krävs mer.

Dela gärna med dig av dina tankar eller ideer.

Mvh kristopher Nilsson

Fritt fram att dra ihop ett gäng och köra pass arounds eller så samlar du ihop 143st som pyntat in 500:- var, så köper du en Datejust och lottar ut själv.

Bra ide möjligt dock kanske inte på en månad. Min tanke var mer för ett roligt evenemang med tävlingar på forumet skapat av användare och därav inte behöver vara dyrt. :)

Förstår faktiskt inte vad du säger tyvärr, dock har du framfört din åsikt och har du inget mer vettigt att framföra behöver du inte kommentera bara löjligt.
Det jag menar är att du kollar runt på forumet så kommer du märka att man hellre skänker pengar till BCF än tävlar ut något till en medlem.

Längst upp i högra hörnet finns en ruta som heter sök. Om du knappar in passaround där så hamnar du på https://klocksnack.se/search/7802268/?q=Passaround&o=date och kan läsa om de "tävlingar" som redan existerar.

Det jag menar är att du kollar runt på forumet så kommer du märka att man hellre skänker pengar till BCF än tävlar ut något till en medlem.

Längst upp i högra hörnet finns en ruta som heter sök. Om du knappar in passaround där så hamnar du på https://klocksnack.se/search/7802268/?q=Passaround&o=date och kan läsa om de "tävlingar" som redan existerar.

Tack för en vettig kommentar, du kunde skrivit exakt detta med en gång istället för fjanta till det :)

Haha ja men det förstår jag till 100% :D men bra inlägg som kan vägleda nybörjare som mig uppskattas alltid :)
Dock är sökfunktionen sådär om man inte går in under:
83FAB2E9-56D9-4EA1-A940-736A4F16CC15.jpeg

Och sen väljer:
BA04D4CC-EE43-4729-A230-7BCBB237ECE4.jpeg

Tack MrPlow, helt ärligt försökte jag söka upp någon liknande tråd innan jag skapa denna men var inte helt säker att jag gjorde rätt :D

Kommer inom snar framtid göra en prov tävling och finansiera vinnarens pris själv exempel ett presentkort som kan ses som ett avdrag för vinnarens nästa klocka. Dock behövs det kreativa personer som kan posta diverse idéer på tävlingar PM funkar det med. Uppdateringar kommer snart.

Tycker inte om idén med medlemsavgift. Jag vill prata om klockor, inte finansiera folks önskan att vinna giveaways. Den dagen en avgift tas ut drar jag. Bättre att lägga 6000 kr/år på en klocka eller bcf.
Ps. Tack för din åsikt

Tycker inte om idén med medlemsavgift. Jag vill prata om klockor, inte finansiera folks önskan att vinna giveaways. Den dagen en avgift tas ut drar jag. Bättre att lägga 6000 kr/år på en klocka eller bcf.
Ps. Tack för din åsikt

Medlemsavgift är bara ett förslag, finns andra lösningar. Dock i en tävling räcker det inte att "önska" det kostar din tid och energi. kom igen nu kmg tycker du att 6000/ år låter som en "acceptabel avgift"? Vet inte hur du kom fram till den siffran har aldrig nämt en siffra angående medlemsavgiften.

Tillbaka
Topp