• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Forumförslag (angående tävlingar och donationer)

Medlemsavgift är bara ett förslag, finns andra lösningar. Dock i en tävling räcker det inte att "önska" det kostar din tid och energi. kom igen nu kmg tycker du att 6000/ år låter som en "acceptabel avgift"? Vet inte hur du kom fram till den siffran har aldrig nämt en siffra angående medlemsavgiften.

500 kr X 12 = 6000 kr

Alltså, ingen vidare stämning i tråden. Jag tycker ni är för hårda/tråkiga mot TS. Jag är inte heller så förtjust i fler tävlingar än de som redan finns (passarounds mm) men @KristopherNilsson kommer ju med idéer för att utveckla forumet och det måste ju ses som positivt. Så: sakfrågan är inget för mig men jag gillar TS initiativ.

Alltså, ingen vidare stämning i tråden. Jag tycker ni är för hårda/tråkiga mot TS. Jag är inte heller så förtjust i fler tävlingar än de som redan finns (passarounds mm) men @KristopherNilsson kommer ju med idéer för att utveckla forumet och det måste ju ses som positivt. Så: sakfrågan är inget för mig men jag gillar TS initiativ.

Stort tack till dig som kan vara saklig och trevlig även om du inte håller med!

Medlemsavgift är bara ett förslag, finns andra lösningar. Dock i en tävling räcker det inte att "önska" det kostar din tid och energi. kom igen nu kmg tycker du att 6000/ år låter som en "acceptabel avgift"? Vet inte hur du kom fram till den siffran har aldrig nämt en siffra angående medlemsavgiften.
Jag gillar det inte. Tycker det är bra som det är utan utlottningar och avgifter. @KenKun svarade ang de 6000.

Klocksnackare, vi har lite saker på gång som kommer gå av stapeln under Augusti.

Tills dess rekommenderar jag att ni stödjer BCF.

Har ni någon idé eller förslag så är de alltid välkomna dela med sig av till mig och @leben

Jag gillar det inte. Tycker det är bra som det är utan utlottningar och avgifter. @KenKun svarade ang de 6000.

Det framkommer i dina tidigare inlägg att "du inte gillar det" sen är det ingen "utlottning" det är inte bara att anmäla sig och förlita sig på tur, utan ett gediget deltagande. Svara för dig själv istället och undvik inte frågorna, har aldrig nämnt någon siffra angående medlemsavgift.

Klocksnackare, vi har lite saker på gång som kommer gå av stapeln under Augusti.

Tills dess rekommenderar jag att ni stödjer BCF.

Har ni någon idé eller förslag så är de alltid välkomna dela med sig av till mig och @leben
Ok, ska kolla upp dessa evenemang och se om jag har några förslag.
Då denna tråd urvattnas och spårar ut helt kan den låsas eller raderas, mvh Kristopher

Det framkommer i dina tidigare inlägg att "du inte gillar det" sen är det ingen "utlottning" det är inte bara att anmäla sig och förlita sig på tur, utan ett gediget deltagande. Svara för dig själv istället och undvik inte frågorna, har aldrig nämnt någon siffra angående medlemsavgift.
Vad är de 500 kr du skriver om? Tävlingsavgift? I sådana fall finns redan ditt förslag - passaround. Rörande giveaways skänks det redan friskt, dels via k&s, dels medlemmar emellan, dels till bcf.
Ps. Vad gör du på ett diskussionsforum om du inte kan acceptera att folk tycker du har fel?

"Personligen är jag redo att skänka 500kr per månad" - Kristopher nilsson

Låter det som en "avgift" för dig? Jag har aldrig skrivit "tävlingsavgift"

"Dela gärna med dig av dina tankar eller ideer" - Kristopher nilsson

Du har framfört dina åsikter och tankar flertal tillfällen och har respecterat vad du tycker varje gång, men bara för man ställer frågor om hur du tänker betyder det inte att jag inte accepterar oliktänkande.

Vad är de 500 kr du skriver om? Tävlingsavgift? I sådana fall finns redan ditt förslag - passaround. Rörande giveaways skänks det redan friskt, dels via k&s, dels medlemmar emellan, dels till bcf.
Ps. Vad gör du på ett diskussionsforum om du inte kan acceptera att folk tycker du har fel?

Du har framfört dina åsikter och tankar flertal tillfällen och har respecterat vad du tycker varje gång, men bara för man ställer frågor om hur du tänker betyder det inte att jag inte accepterar oliktänkande.

Vi SäGeR sÅ

500 pix per månad!!! Kommer jag kunna lösa medlemskap på Hyllan då?

Kommer inom snar framtid göra en prov tävling och finansiera vinnarens pris själv exempel ett presentkort som kan ses som ett avdrag för vinnarens nästa klocka. Dock behövs det kreativa personer som kan posta diverse idéer på tävlingar PM funkar det med. Uppdateringar kommer snart.
Bara kör! Jag har deltagit i, vunnit och anordnat massor av tävlingar, utlottningar, passarounds, auktioner och annat senaste åren här. Behöver inte göras så komplicerat... :)

Kul med nya idéer men tror att det blir för mycket månniskor som ska vara med här bara för att vinna då och att vi tappar de samma entusiasterna
Med vänlig hälsning
Ola G

japp dock hade jag tänkt mig en gräns där medlemmar har en viss mängd inlägg eller en längre period medlemskap, alltså nya medlemmar kan inte bara stövla in. Tack för din kommentar

Tillbaka
Topp