• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumförslag: möjlighet att blockera enskilda trådar i köp & sälj

Är detta en bra idé?

  • Ja

    Röster: 11 78.6%
  • Nej

    Röster: 3 21.4%

  • Totala väljare
    14
Godkväll alla klockintresserade!

Många är vi här som frekvent besöker forumets fantastiska köp & sälj-avdelning. Det är mycket bra att det finns en Köpes-del och en Sälj-del, de kompletterar varandra väl. Men inte till 100%. Det har jag varit med om flera gånger och det är jag nog inte ensam om. När man letar efter en specifik modell lägger man ju upp en tråd i Köpes, men det är ju inte säkert att köparen bara för det hittar säljaren. Och det är inte heller säkert att när en säljare lägger upp en tråd i Säljes att säljaren hittar köparen, eftersom det försegår ett sådant bumpande. Förståeligt, men lite irriterande. Därför föreslår jag att man individuellt ska kunna blockera vissa trådar så att man får en bättre överblick. Jag tror det skulle leda till ett mer organiserat Köp & Sälj.
 

Hugii

Audemars
hmmm..... det är nog nåt som jag också har saknat. I nu läge går det bara att ignorera "användare" och det vill man inte alltid göra. Man vill bara slippa se vissa säljtrådar.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Enklast är att du blockar de säljare som du tycker bumpar annonser. Så slipper du se det. ;)
 
  • Like
Reactions: JLW

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag undrar om det går att bara slippa se annonser från vissa konton och ändå se deras inlägg i andra trådar, eller är det allt eller inget. Jag kanske skrev lite otydligt.
 

A.J.

Panerai
Fattar ärligt talat inte vad problemet är.... Kanske är fredagströg idag..;) Så jäkla mycket skrollande och sökande kan det väl ändå inte vara om man vet vad man letar efter i k&s?? Annars är det väl bara att bevaka tråden...?
 
Fattar ärligt talat inte vad problemet är.... Kanske är fredagströg idag..;) Så jäkla mycket skrollande och sökande kan det väl ändå inte vara om man vet vad man letar efter i k&s?? Annars är det väl bara att bevaka tråden...?
Jag anser det dock, annars hade jag inte skapat tråden! Men jag kanske bara är fredagslat! :)
 

A.J.

Panerai
Här och nu... alla slutar bumpa mer än en gång per dag!!!!;) Skämt å sido... Blir så jäkla trött på individer som
missbrukar sin möjlighet att annonsera helt gratis (under visst reglemente) och ändå skiter i reglerna.. Va faan..Vi är väl vuxna människor eller? När det gäller att söka och hitta det man letar efter i k&s tycker inte jag att det är något som helst problem..
 

Tally-ho

Omega
Alternativt att man kan bevaka annonser med nyckelord?
Tex att man får ett mail när det dyker upp en annons med ett specifikt refnummer eller namn? Funkar det inte så på tex blocket?..
Hej,

Ny här och på forum över huvud taget. Det är just en sådan här funktion jag letar lite efter. Vet ni om det går nu för tiden (och i så fall hur)?

/Kristoffer
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tycker det är en utaökt idé att kunna blocekera enskilda trådar på K/S. Det händer mig lite då och då att jag scrollar för att se om något kul i ett visst prisintervall eller lite allmänt i vissa märken. Då skulle man kunna bara blocka de annonser man sett, så skulle senila jag få det lättare.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Det är ju inte jättesvårt att bara titta på vilka annonser som är nya!
https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes.11/?order=post_date
Varsågoda!:)
Är det annonser som man är intresserad av men inte just nu och verkligen inte till det priset (det sista har ju tydligen blivit vanligare:D) är det bara att bevaka tråden.
Jag skulle däremot gärna se någon funktion så att jag kan sortera bort cirkus 58% av annonserna (dvs alla ointressanta objekt från forumfavoriten;))
 
Topp