• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

@forumgeneralerna på Klocksnack

Jag ville bara uttrycka min tacksamhet över forumet ni fixat. TACK!

Kul också att se det andra forumet ta efter er i allt ni gör. Nu har Tony Axelsson till och med börjat lotta ut grejor till medlemmarna. Det måste ju vara en idé han fått av er, eller är det bara så att han inte har plats med mer grejor hemma ;-)

Eder tillgivne
Ernesto Guerra
 
Ernesto Guerra skrev:
Jag ville bara uttrycka min tacksamhet över forumet ni fixat. TACK!

Kul också att se det andra forumet ta efter er i allt ni gör. Nu har Tony Axelsson till och med börjat lotta ut grejor till medlemmarna. Det måste ju vara en idé han fått av er, eller är det bara så att han inte har plats med mer grejor hemma ;-)

Eder tillgivne
Ernesto Guerra

Jo 700pix för en lott känns liksom ljummet. Men det är klart orkar man inte organisera något så är det kanske ett smidigt alibi som forumknös. För 800pix får man provligga en NY Doxa och en NY Longines för att sedan kunna vinna båda i KlockSnacks Passaround. Då kan man åtminstone olla klockorna i förväg om man är av det missunnsamma slaget och brukar förlora lotterier. Dessutom så skulle jag vilja se deras tröstpriser. Eller? Nej just det! Det finns inga va? Det är pinsamt nog att ta rygg, värre är att göra det med vänstern. Men det är ju bara min högst personliga uppfattning. TTT har vi alla mycket att tacka för men sedan något år tillbaka känns det dödare än disco. Känns mer som någon scen ur Gökboet. Kafferum ett gäng muppar glider omkring i morgonrock och pratar för sig själva. Här på Klocksnack har de pigga profilerna hamnat och lyckats skapa ett sammanhang. Diskussion och småsnack. Inte bara osammanhängande monologer. Gott jobbat till alla. Bortsett från att ni alla teg ihjäl min Zodiac tråd. För det kommer ni alla att brinna i helvetet. Ett litet tag iallafall.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Bra rutet Eric!

Hade inget att svara då jag inte äger någon..
Kan du fixa en ny till mig för spottstyver så testar jag gärna!
 
Spencer66 skrev:
Bra rutet Eric!

Hade inget att svara då jag inte äger någon..
Kan du fixa en ny till mig för spottstyver så testar jag gärna!

Spencer, det är ju det som är så fruktansvärt tragiskt. Det går inte att uppbringa V-Wolf:arna längre. Detta var en helt oblyg flört att rekognoscera några potentiella säljare. Men nitlott. I övrigt kan jag hooka upp dig på vilken frisk Zodiac som helst. Du ser ju välbyggd ut så jag skulle rekommendera Zo8510:an. Den är ju automatisk också. Så inte fallet blir för högt :D
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Eric Jajjamensan P skrev:
Ernesto Guerra skrev:
Jag ville bara uttrycka min tacksamhet över forumet ni fixat. TACK!

Kul också att se det andra forumet ta efter er i allt ni gör. Nu har Tony Axelsson till och med börjat lotta ut grejor till medlemmarna. Det måste ju vara en idé han fått av er, eller är det bara så att han inte har plats med mer grejor hemma ;-)

Eder tillgivne
Ernesto Guerra

Jo 700pix för en lott känns liksom ljummet. Men det är klart orkar man inte organisera något så är det kanske ett smidigt alibi som forumknös. För 800pix får man provligga en NY Doxa och en NY Longines för att sedan kunna vinna båda i KlockSnacks Passaround. Då kan man åtminstone olla klockorna i förväg om man är av det missunnsamma slaget och brukar förlora lotterier. Dessutom så skulle jag vilja se deras tröstpriser. Eller? Nej just det! Det finns inga va? Det är pinsamt nog att ta rygg, värre är att göra det med vänstern. Men det är ju bara min högst personliga uppfattning. TTT har vi alla mycket att tacka för men sedan något år tillbaka känns det dödare än disco. Känns mer som någon scen ur Gökboet. Kafferum ett gäng muppar glider omkring i morgonrock och pratar för sig själva. Här på Klocksnack har de pigga profilerna hamnat och lyckats skapa ett sammanhang. Diskussion och småsnack. Inte bara osammanhängande monologer. Gott jobbat till alla. Bortsett från att ni alla teg ihjäl min Zodiac tråd. För det kommer ni alla att brinna i helvetet. Ett litet tag iallafall.

Det där kan vara det roligaste och bästa inlägget jag läst på Klocksnack än så länge...
Väl rutet!

Och, jag misstänker redan en som kommer förnedra dinkorna...
Citat från en annan tråd:
Denke skrev:
Grattis till vinnarna! Och som alltid när jag inte vunnit så är jag övertygad om att det var uppgjort... :D :twisted: :D
 

Stefan G

Breitling
Eric Jajjamensan P skrev:
Ernesto Guerra skrev:
Jag ville bara uttrycka min tacksamhet över forumet ni fixat. TACK!

Kul också att se det andra forumet ta efter er i allt ni gör. Nu har Tony Axelsson till och med börjat lotta ut grejor till medlemmarna. Det måste ju vara en idé han fått av er, eller är det bara så att han inte har plats med mer grejor hemma ;-)

Eder tillgivne
Ernesto Guerra

Jo 700pix för en lott känns liksom ljummet. Men det är klart orkar man inte organisera något så är det kanske ett smidigt alibi som forumknös. För 800pix får man provligga en NY Doxa och en NY Longines för att sedan kunna vinna båda i KlockSnacks Passaround. Då kan man åtminstone olla klockorna i förväg om man är av det missunnsamma slaget och brukar förlora lotterier. Dessutom så skulle jag vilja se deras tröstpriser. Eller? Nej just det! Det finns inga va? Det är pinsamt nog att ta rygg, värre är att göra det med vänstern. Men det är ju bara min högst personliga uppfattning. TTT har vi alla mycket att tacka för men sedan något år tillbaka känns det dödare än disco. Känns mer som någon scen ur Gökboet. Kafferum ett gäng muppar glider omkring i morgonrock och pratar för sig själva. Här på Klocksnack har de pigga profilerna hamnat och lyckats skapa ett sammanhang. Diskussion och småsnack. Inte bara osammanhängande monologer. Gott jobbat till alla. Bortsett från att ni alla teg ihjäl min Zodiac tråd. För det kommer ni alla att brinna i helvetet. Ett litet tag iallafall.

Väl medveten om risken att bli påhoppad kan jag ändå inte låta bli att fundera på den djupa bitterhet som verka finnas med riktning åt ett visst håll. Var kommer denna ifrån? Jag trodde i min enkelhet att initiativtagarna till denna plats i etern gjorde det för att man ville göra något nytt och fräscht, men det lyser igenom ganska mycket "vi och dom", vilket är både lite konstigt och, i mina ögon, helt onödigt. Passarounderna har väl, om jag inte minns fel alltid arrangerats av Denke och/eller Eric? Lotterier har väl alltid funnits på olika håll? Det lotteri man hänvisar till ovan har Rivalen tagit initiativ till, ingen forumknös. Att sedan flera forummedlemmar aktiverat sig är väl bra?


/ Stefan
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag håller med Stefan. Bara trevligt med två forum. Skippa lillebrorskomplexet och den tråkiga attityden. Sånt är aldrig snyggt. Oavsett om man är större och bättre eller inte.

On-topic: Bra jobbat att skapa detta från i princip inget alls. Keep up the good work.
 

Stefan G

Breitling
Det inlägg jag citerade tycker jag har en ganska bitter ton, och jag tycker ha känt detta i en hel del andra trådar. Det kan ju hända jag har helt fel men det känns ändå som att vissa har svårt att släppa taget. Tycker bara att det är synd...

Personligen tycker jag det är bra med flera forum, och vi är alla olika. Jag är inte känd för att vara en storpostare men trivs ganska bra i skymundan, både här och där och på andra ställen.

/ Stefan
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Stefan G skrev:
Det inlägg jag citerade tycker jag har en ganska bitter ton, och jag tycker ha känt detta i en hel del andra trådar. Det kan ju hända jag har helt fel men det känns ändå som att vissa har svårt att släppa taget. Tycker bara att det är synd...

Personligen tycker jag det är bra med flera forum, och vi är alla olika. Jag är inte känd för att vara en storpostare men trivs ganska bra i skymundan, både här och där och på andra ställen.

/ Stefan
Nu är herr Pohl en man av humor, stor humor. Läs hans andra inlägg här på forumet, de är formulerade på samma vis - om andra ämnen.
Tror att du får omvärdera det hela lite.

Om du läser lite till så ser du att vi är övertygade om att det finns plats för två klockforum i Sverige.

Kul att det tog fart på TTT till slut också, något jag faktiskt klappar mig på axeln för. Var ju mycket snack och lite hockey där ett tag, att Klocksnack.se blev en blåslampa i stjärten på TTT är väl inget vi behöver sticka under stol med?
 
Stefan G skrev:
Väl medveten om risken att bli påhoppad kan jag ändå inte låta bli att fundera på den djupa bitterhet som verka finnas med riktning åt ett visst håll. Var kommer denna ifrån? Jag trodde i min enkelhet att initiativtagarna till denna plats i etern gjorde det för att man ville göra något nytt och fräscht, men det lyser igenom ganska mycket "vi och dom", vilket är både lite konstigt och, i mina ögon, helt onödigt. Passarounderna har väl, om jag inte minns fel alltid arrangerats av Denke och/eller Eric? Lotterier har väl alltid funnits på olika håll? Det lotteri man hänvisar till ovan har Rivalen tagit initiativ till, ingen forumknös. Att sedan flera forummedlemmar aktiverat sig är väl bra?


/ Stefan

Hej Stefan. Jag tar det utan krussiduller. Någon på TTT fattade beslutet att konsekvent stryka alla trådar där Klocksnack nämndes när forumet drog igång. Det gör mig inte bitter utan snarare föraktfull. Fakta. Där rotar sig nog mycket av skyttegravsmentaliteten som råder i skuggorna. De flesta aktiva vet om det, det har nämnts innan. Det är om något en "Vi och Dom" mentalitet.
Min benämning forumknös handlar kanske mest om en person som uppenbarligen har tröttnat och börjat slutförvara sitt forum. Inte därmed sagt att han skulle ha arrangerat lotteriet. Men hur du än vrider och vänder på det så har jag min uppfattning att det där lotteriet var till för dom som vägrade KS i den utsträckningen att de fick starta eget. Iofs mycket mer beige.
Alltså jag tycker att TTT har varit skittråkigt länge. Jag är inte sen att ventilera det, som allt annat jag tycker. Särskilt med tanke på hur pinsamt hela KS starten sköttes. Hade det funnits en gnutta värdighet och broderskap hade en hand stärkts ut från dem vid start. Men jag tycker bara TTT har hittat nya former att suga på. De åsikterna vill jag gärna ha Stefan. Du får gärna tycka dom är fel och/eller dumma. Det är ju så världen funkar. Jag vill inte vara någons röst men jag behåller gärna mina åsikter.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kan svårligen tänka mig att Eric är bitter, däremot har han vass tunga och är duktig på att posta statements. Tycker dock knappast detta inlägg andas bitterhet utan är snarare lite skön Oscar Wilde känsla. Ordet är fritt här, Erics såväl som ditt, det enda vi inte tolererar är mobbningsmentalitet där flera ger sig på en.

Med vänlig hälsning,


Propagandaministern
 
Per skrev:
Jag håller med Stefan. Bara trevligt med två forum. Skippa lillebrorskomplexet och den tråkiga attityden. Sånt är aldrig snyggt. Oavsett om man är större och bättre eller inte.

On-topic: Bra jobbat att skapa detta från i princip inget alls. Keep up the good work.

Eh, jag är EN medlem. Jag har ingen anknytning till detta forum mer än att jag valde att köra Passarounden uteslutande här då TTT's regim började med Forumkommunism. Så lillebrorskomplex fattar jag inte riktigt vad du menar med. Tråkig attityd kan jag dock skriva under på.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Var inte riktat till dig Eric. Tycker mig se det hos en hel del i dessa krokar. Jag uppskattar dock alla som tillför, både här och på TTT. :)
 

Stefan G

Breitling
Eric, du får ha de åsikter du vill, jag säger inte emot. Tycker dock det är synd om du ska drivas av agg, långsinthet och förakt, som för mig är förknippat med mindre roliga drivkrafter. Att man beslutat raderat alla klocksnack-trådar har jag inte hört eller sett, men du vet nog något jag inte vet i det fallet.

Jag hoppas och tror i alla fall att vi så småningom hittar ett lugn där behovet att "tillhöra" det ena eller andra inte handlar om att snacka skit. Med vi menar jag alla som överhuvudtaget är intresserade av klockor, och som tycker det är trevligt att joddla runt på nätet.

Glad måndag

/ Stefan
 
Per skrev:
Var inte riktat till dig Eric. Tycker mig se det hos en hel del i dessa krokar. Jag uppskattar dock alla som tillför, både här och på TTT. :)

Det var nästan synd, jag tycker jag börjar få upp farten. Halvt paranoid och ordentligt kitslig tydligen. Men som tidigare nämnt hade inte NÅGON på TTT valt att censurera allt om Klocksnack hade stämningen varit helt annorlunda. Det var ett tecken på enastående svagt omdöme. Jag köper att skötseln av TTT var trött och passiv. Jag köper att medlemmarna skapade en tråkig atmosfär (så även jag säkert). Det som gör mig förundrad är att man i detta läget inte välkomnar den nytändning som kom med nytt forum utan försökte gömma och glömma. Det är ett av få exempel på aktiva moderatorer på TTT. Pinsamt. Inget annat än pinsamt. Gå och skäms. Eller vad tycker du Per?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Givetvis var det tråkigt om så skedde. Tyvärr är det något som är ganska vanligt i forumsvängen och jag tror du får svårt att posta den typen av trådar på de flesta nisch-forum utan att det tas bort. TTT hade mycket att förlora och just då tänkte Tony/Jocke knappast på vad som var mest klokt. Jag lovar att de flesta på TTT hittat hit förr eller senare så om man tittar på det nu så var det ganska korkat att ta bort tråden/trådarna.

Det jag tycker är löjligt är mobbningsmentliteten där man skriver något trevligt och sen måste avsluta med "du har fula glasögon" eller "vad trött TTT är", typ. :)

Detta är inte riktat mot de som driver Klocksnack. Detta är riktat till de osäkra följarna som inte riktigt vet vad de ska skriva för att bli poppis.
 
Stefan G skrev:
Eric, du får ha de åsikter du vill, jag säger inte emot. Tycker dock det är synd om du ska drivas av agg, långsinthet och förakt, som för mig är förknippat med mindre roliga drivkrafter. Att man beslutat raderat alla klocksnack-trådar har jag inte hört eller sett, men du vet nog något jag inte vet i det fallet.

Jag hoppas och tror i alla fall att vi så småningom hittar ett lugn där behovet att "tillhöra" det ena eller andra inte handlar om att snacka skit. Med vi menar jag alla som överhuvudtaget är intresserade av klockor, och som tycker det är trevligt att joddla runt på nätet.

Glad måndag

/ Stefan

Nja, jag drivs kanske inte bara av ondska och illvilja. Jag skulle vilja beskriva min senare tid på forum som ganska positiv och konstruktiv. Jag tror att du vet att jag fått mycket kul gjort här under ganska kort tid. Så ganska snävt inringat så handlar det om att jag tycker ledningen på TTT försöker att väcka ett forum som kört fast med censur av ett nytt, piggt initiativ. Men jag ligger inte sömnlös och hatar på grund av att dom gör bort sig. Du måste bara läsa lite fler av mina inlägg, inte bara de om TTT. De är ju så få.
 

oskarponken

Panerai
Eric Jajjamensan P skrev:
Per skrev:
Var inte riktat till dig Eric. Tycker mig se det hos en hel del i dessa krokar. Jag uppskattar dock alla som tillför, både här och på TTT. :)

Det var nästan synd, jag tycker jag börjar få upp farten. Halvt paranoid och ordentligt kitslig tydligen. Men som tidigare nämnt hade inte NÅGON på TTT valt att censurera allt om Klocksnack hade stämningen varit helt annorlunda. Det var ett tecken på enastående svagt omdöme. Jag köper att skötseln av TTT var trött och passiv. Jag köper att medlemmarna skapade en tråkig atmosfär (så även jag säkert). Det som gör mig förundrad är att man i detta läget inte välkomnar den nytändning som kom med nytt forum utan försökte gömma och glömma. Det är ett av få exempel på aktiva moderatorer på TTT. Pinsamt. Inget annat än pinsamt. Gå och skäms. Eller vad tycker du Per?

Bunkrat upp med popcorn och en bira här nu. Fortsätt Eric, gå upp i spinn!!! :D

Och fan ta dig om inte du riggar Longines lotteriet så att jag vinner.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu var iofs vissa av de KS-inlägg jag såg på TTT både trötta och provocerande. När det lyser genom att man bara vill göra reklam för ett konkurrerande? forum får man tåla att bli modererad. Och hur censurerat var TTT? Knappt alls enligt mig. Det var en våg av snoppar och allmänt griseri som givetvis skulle modereras bort.

Att Jocke sedan saknar stil och tar tråkiga bilder med tveksamma kompositioner är en annan femma. Det var eller behöver knappast vara moderatorerna som styr innehåller på ett forum, det står medlemmarna för. Att vi har ett gäng här som både styr och postar som galningar är bara en annan stil och behövs förmodligen i en uppstart.

Vilket forum som vinner i längden beror på vem som får flest intressanta medlemmar. För tillfället hänger jag mest här då nytt är intressant och jag tycker KS-ledningen sköter sig fint om än lite för fint... :D
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Aurum skrev:
Nu var iofs vissa av de KS-inlägg jag såg på TTT både trötta och provocerande. När det lyser genom att man bara vill göra reklam för ett konkurrerande? forum får man tåla att bli modererad.

Jag tror att jag var först att skriva på TTT om Klocksnack och mitt syfte var inte att provocera. Om det var ett "trött" inlägg är inte min sak att avgöra men det innehöll endast information om att ett nytt svenskspråkigt klockforum slagit upp portarna.

Inlägget plockades bort i stort sett omgående. Det finns en tråd här startad av Jens när han upptäckte att min tråd var borta.

Jag håller med Ernesto om att detta forum är kanon och att TTT ligger ordentligt efter. Kom igen, KS tvingade TTT att byta plattform. TTT:s egna medlemmar hade bett om detta i flera år men inte förrän KS dök upp på klockscenen så fick man den berömda tummen ur.

Vad gäller Tonys utlottningen av klockprylar från Nymans så kan jag inte påminna mig om att sådant kommit TTT:s medlemmar tillgodo tidigare (rätta mig gärna om jag har fel).

Tjenis Penis
JoberMan
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stefan G skrev:
Väl medveten om risken att bli påhoppad kan jag ändå inte låta bli att fundera på den djupa bitterhet som verka finnas med riktning åt ett visst håll. Var kommer denna ifrån? Jag trodde i min enkelhet att initiativtagarna till denna plats i etern gjorde det för att man ville göra något nytt och fräscht, men det lyser igenom ganska mycket "vi och dom", vilket är både lite konstigt och, i mina ögon, helt onödigt. Passarounderna har väl, om jag inte minns fel alltid arrangerats av Denke och/eller Eric? Lotterier har väl alltid funnits på olika håll? Det lotteri man hänvisar till ovan har Rivalen tagit initiativ till, ingen forumknös. Att sedan flera forummedlemmar aktiverat sig är väl bra?


/ Stefan

Jaha, här kom den, tråden om elefanten i vardagsrummet... ;)

Som en av initiativtagarna blir jag lite konfunderad. Som alla vet så är Klocksnack inte ett harmprojekt. Varför klocksnack startades finns enkelt och tydligt beskrivet i den här tråden: https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=156

Allt det här är ju något som du Stefan G känner till, särskilt som du var en av de tidigaste medlemmarna här på klocksnack och dessutom ganska direkt pointade ut att ett nytt TTT var på gång (du gav mig tom en länk till nya forumet nån vecka innan det lanserades). Du är ju också inloggad här i princip varje dag, vilket jag tycker är kanontrevligt, även om jag tycker det är synd att du bara postat i den här tråden (som inte ens är klockrelaterad). Jag blir därför lite förvånad när du insinuerar att jag (som en av initiativtagarna) skulle vara bitter eller främja vi och dom-mentalitet. På vad skulle jag vara bitter, mot vad och varför?

Varför vi startade klocksnack framgår alltså tydligt i länken ovan. Vad varje enskild medlem sedan väljer att posta är upp till dem. Det framgår tydligt i forumprinciperna var gränserna går. Inlägg och trådar är inget vi vare sig vill eller kommer att censurera så länge det inte bryter mot forumprinciperna.

I övrigt tycker jag bara att det är skitkul att vi fått till ett väldigt bra forum, med många aktiva, trevliga, kunniga och roliga medlemmar. Med en sådan medlemsbas kan det inte gå fel. Keep it up! :)

/Denke

ps. @Stefan G : jag hoppas du fortfarande vill hålla i passaroundutlottningen som utlovat och jag hoppas att du fortsätter vara en aktiv medlem på Klocksnack! :)
 

Stefan G

Breitling
Denke: Jag tvivlar inte på ditt ädla syfte och jag tror på er idé kring KS. Det jag tog upp handlade om min upplevda känsla av pajkastning åt ett visst håll, villket jag tycker inte främjar någon eller något syfte. Om du inte själv noterat att "enskilda medlemmar" sysslar med detta så beror det ju på att du inte reagerar på det, på samma sätt som jag vilket är helt förståeligt. Du är en duktig retoriker och vet hur man ska få med sig folk, och det är en styrka men jag tror ändå att du kan sänka garden lite. Till mig behöver du inte förklara något. Jag vet att "ni" vill väl, men måste ju få reagera.


/ Stefan
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stefan G skrev:
Denke: Jag tvivlar inte på ditt ädla syfte och jag tror på er idé kring KS. Det jag tog upp handlade om min upplevda känsla av pajkastning åt ett visst håll, villket jag tycker inte främjar någon eller något syfte. Om du inte själv noterat att "enskilda medlemmar" sysslar med detta så beror det ju på att du inte reagerar på det, på samma sätt som jag vilket är helt förståeligt. Du är en duktig retoriker och vet hur man ska få med sig folk, och det är en styrka men jag tror ändå att du kan sänka garden lite. Till mig behöver du inte förklara något. Jag vet att "ni" vill väl, men måste ju få reagera.


/ Stefan

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det här. Jag har inte heller någon gard att sänka eftersom jag inte ens haft den uppe. ;)

Jag tycker däremot att jag var rätt tydlig ovan, jag undrar helt enkelt hur menar du att jag är bitter? Om det upplevs som stötande i sig att vi drog igång ett nytt forum så ligger inte problemet/bitterheten här?

Sen har jag självklart noterat passningar mellan enskilda användare här och på TTT, men dessa har knappast varit fler här än på TTT, så jag är fortfarande konfunderad över vad du menar. Menar du att vi ska moderera bort inlägg på Klocksnack där TTT inte hyllas?

I all välmening Stefan, jag är inte ute efter en beef med dig/TTT då det precis som du säger inte främjar någon eller något. Och kom gärna med specifikt adresserad kritik mot enskilda medlemmars inlägg, det är helt rätt då detta är ett diskussionsforum. Men jag tycker nog att du får förtydliga dig om du glider in och insinuerar att vi som startade Klocksnack är bittra och kastar paj.

I all välmening och med obefintlig gard,

/Denke
 

Stefan G

Breitling
Denke. Vad jag menade med gard var att jag tyckte du tog upp hela batteriet i ditt svar. Jag har inte ifrågasatt ditt syfte en enda gång. Mitt första inlägg var en replik till Eric, och den pajkastning jag upplevt kommer inte från dig, det har jag jag aldrig sagt. Peace out.

/ Stefan
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stefan G skrev:
Denke. Vad jag menade med gard var att jag tyckte du tog upp hela batteriet i ditt svar. Jag har inte ifrågasatt ditt syfte en enda gång. Mitt första inlägg var en replik till Eric, och den pajkastning jag upplevt kommer inte från dig, det har jag jag aldrig sagt. Peace out.

/ Stefan

Du skrev: "Jag trodde i min enkelhet att initiativtagarna till denna plats i etern gjorde det för att man ville göra något nytt och fräscht, men det lyser igenom ganska mycket "vi och dom",..."

Det är en sk paj. Kastad. På moi. ;)

Och det är inte att plocka fram hela batteriet att be dig förtydliga. Det är bara en vanlig fråga.

Peace out,
 

David

Bödeln
Många roliga inlägg, och kanske även en del nödvändig ventilation, men jag tvivlar på att särskilt mycket mer konstruktivt kommer att sägas i ämnet. Kanske dags att låsa tråden och återgå till klockor och annat trevligare OT?
 
Topp