• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fotogeniska klockor tråden...

Vissa klockor blir bra på bild. Det spelar ingen roll vilken teknisk utrustning du har eller hur driven du är som fotograf, vilket ljus eller gyllene snitt du har, om du har en studio eller om du kan trolla med fotoshop. En del klockor blir bra på bild, andra inte. Hur tänker ni kring detta fenomen? Här några bilder på en klocka som jag tycker har ovanligt mycket karisma.



 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Seiko Marinemaster brukar göra sig ganska bra på bild.

2 st oredigerade foton här fotade med en Nikon DSLR...

QrWoyd2.jpg

MkURWuf.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vissa klockor blir bra på bild. Det spelar ingen roll vilken teknisk utrustning du har eller hur driven du är som fotograf, vilket ljus eller gyllene snitt du har, om du har en studio eller om du kan trolla med fotoshop. En del klockor blir bra på bild, andra inte. Hur tänker ni kring detta fenomen? Här några bilder på en klocka som jag tycker har ovanligt mycket karisma.




Kul att du postar uffe! Dock har inte den klockan karisma.. kom igen jag vet att du har pärlor i din samling! :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tyvärr är ju detta en tråd där folk lägger upp den klocka de äger och gillar.

Samma som att alla mammor tycker att deras egna barn är sötast. ;)

Men den klocka som jag tycker blivit bäst, av de jag fotat, är denna.

uaseW99.jpg

z2trxr5.jpg
 

Marckus

Panerai
Tyvärr är ju detta en tråd där folk lägger upp den klocka de äger och gillar.

Samma som att alla mammor tycker att deras egna barn är sötast. ;)

Men den klocka som jag tycker blivit bäst, av de jag fotat, är denna.

uaseW99.jpg

z2trxr5.jpg

Alltså, den urtavlan! Tycker nog att den ändå är ännu bättre i verkligheten.
 
Topp