• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fototävling. Bästa klockbilden!

popeofdenim

Cartier
Det finns så många snygga klockbilder här och jag tänkte att det är dags för en tävling.
Lägg upp din/dina bästa klockbild(er) i tråden. den 11/5 väljer jag ut de bästa och sen får ni alla rösta på er favorit.

Ingen tävling utan vinst så jag tänker mig att vinnaren får välja valfria jeans från www.blackironclothing.com

Klara, färdiga, GÅ!
 
Senast ändrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Det finns så många snygga klockbilder här och jag tänkte att det är dags för en tävling.
Lägg upp din/dina bästa klockbild(er) i tråden. den 23/5 väljer jag ut de 10 bästa och sen får ni alla rösta på er favorit.

Ingen tävling utan vinst så jag tänker mig att vinnaren får välja valfria jeans från www.blackironclothing.com

Klara, färdiga, GÅ!

Bra initiativ..

Bra bild? Är det kvalitativ bild som i estetiskt snygg? Eller priveligieras uppfinningsrikedom och humor?:D
 

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpeg
 

Gurgel

Cartier
Hur tar man en bra klockbild då? Med mobilen alltså. Jag tycker det är skitsvårt och lyckas aldrig ta bra bilder. Klockan ser alltid vansinnigt stor ut på handleden, glaset speglar mig/lampor etc och vinkeln på armen vid wristshot blir alltid skum.
Finns det någon wristshots for dummies instruktion? Eller ja, "fota klockor i allmänhet utan systemkamera, extern blixt och massa grejer" -instruktion?
Dela med er!
 

Gurgel

Cartier
Tack för tipsen! Grejen är att jag aldrig bär med mig kamera, vare sig systemkamera eller kompaktkamera. Men visst, fotar man hemma är det ju ok med det extra momentet! Eller om man helt enkelt bästämt sig för att ta lite schyssta klockbilder!:)
Oftast tar jag bilder "i farten" dvs oplanerade bilder och då är det mobilen som gäller. Kanske får leva med dåliga mobilbilder helt enkelt...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tack för tipsen! Grejen är att jag aldrig bär med mig kamera, vare sig systemkamera eller kompaktkamera. Men visst, fotar man hemma är det ju ok med det extra momentet! Eller om man helt enkelt bästämt sig för att ta lite schyssta klockbilder!:)
Oftast tar jag bilder "i farten" dvs oplanerade bilder och då är det mobilen som gäller. Kanske får leva med dåliga mobilbilder helt enkelt...
Tycker det är mer sport att ta med mobilen. Systemkameror, belysning osv kan proffsen hålla på med. Grunden för en en bra bild är motivet och sen kan man fixa det mesta i efterbehandlingen :)

Ett tips är att ta många bilder ur olika vinklar och sen välja ut den man tycker blev bäst.
 
Topp