• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga angående Tudor 9411

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Vad är ett bra pris på dessa? - om man säger ett fint exemplar med ren och hel tavla utan repor, oxidation och smuts. Fint patinerade index är bara fördel och lite repor på boett och länk spelar ingen roll så länge det inte ser ut som en vägvält kört över den. Absolut inget inköp på G (än)... Men kunskap är ju makt... som man brukar säga...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Som Per säger så är 20-25 för ett fint ex rimligt. Såklart beroende på tillbehör etc.

Är du inte jättekräsen med boett så går det nog att hitta helt ok ex för 18-20k.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Såg nice ut... Dock gillade jag nog inte fullt ut dom nästintill kritvita indexen... Sen är det ju ett evigt problem med sambons gnällande över klockköpen & planerade köp... Vid mitt GS-köp surades det i 1 vecka innan själva inköpet och i över 1 vecka efter mest pga principiella skäl...

Fast 20-25 är absolut ingen omöjlighet att spara ihop trots 2 barn och dåligt betalt jobb... Men en sur sambo är inte roligt direkt om man säger så...:)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Såg nice ut... Dock gillade jag nog inte fullt ut dom nästintill kritvita indexen... Sen är det ju ett evigt problem med sambons gnällande över klockköpen & planerade köp... Vid mitt GS-köp surades det i 1 vecka innan själva inköpet och i över 1 vecka efter mest pga principiella skäl...

Fast 20-25 är absolut ingen omöjlighet att spara ihop trots 2 barn och dåligt betalt jobb... Men en sur sambo är inte roligt direkt om man säger så...:)

Du behöver väl inte säga till henne vad den kostar... Det står ju Tudor på den. Det märket har hon nog aldrig hört talas om, och då borde du kunna komma undan med att säga att den bara kostade dig 5,000 kr :D
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Du behöver väl inte säga till henne vad den kostar... Det står ju Tudor på den. Det märket har hon nog aldrig hört talas om, och då borde du kunna komma undan med att säga att den bara kostade dig 5,000 kr :D
Hon kan mera än du anar..;) fast Tudor är ju under radarn iof :)
 

Mr Chance

Kalmar
Som sagt... Det är inte pengarna i sig... - snarare mera "missbruksbeteendet" som hon kallar det... "Du blir aldrig och kommer aldrig bli nöjd trots du köper denna klockan"

Vilket iof är sant... :)

Alltså, flippa sambon!

Skoja bara. Men att sura över två veckor för att du köper något du vill ha för dina pengar är ju bara trist och egoistiskt.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Alltså, flippa sambon!

Skoja bara. Men att sura över två veckor för att du köper något du vill ha för dina pengar är ju bara trist och egoistiskt.
Jag har en strategi som verkar funka.. Det får ta lite tid mellan inköpen... Då hinner hon ofta mjukna till... Men tyvärr är det ju så i ett förhållande att man måste kompromissa, men kärringarna brukar ju ge med sig tillslut om man låter dom få skälla och sura ett tag... Och givetvis är det ju värt det..! :D
 

Mr Chance

Kalmar
Jag har en strategi som verkar funka.. Det får ta lite tid mellan inköpen... Då hinner hon ofta mjukna till... Men tyvärr är det ju så i ett förhållande att man måste kompromissa, men kärringarna brukar ju ge med sig tillslut om man låter dom få skälla och sura ett tag... Och givetvis är det ju värt det..! :D

Ja, var och en blir salig på egen tro. Eller hur man nu säger. Glad att det funkar för dig :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag brukar få frågan:

-Har du köpt en ny/till klocka?

- Den här gamla? Nej den har jag haft jätte-länge! (oftast max ett par timmar)


Viktigt är dock att veta ungefär vilken dag klockan/avi´n ska anlända i brevlådan, så att du kan planera och vara först med att tömma! :D

Det som det klagas på är dock inte pengarna, utan samlar- beteendet/beroendet...
 

Mr Chance

Kalmar
Det som det klagas på är dock inte pengarna, utan samlar- beteendet/beroendet...


Ni som har fruar/sambos som klagar/har synpunkter på ert samlande/klockköpande. Vilket beteende hos er fru/sambo klagar ni/har ni synpunkter på?

Min erfarenhet är nämligen att om jag klagar på någon så klagar den på mig och så vidare. En tanke bara...

;)
 

Mattan

Panerai
Jag brukar få frågan:

-Har du köpt en ny/till klocka?

- Den här gamla? Nej den har jag haft jätte-länge! (oftast max ett par timmar)


Viktigt är dock att veta ungefär vilken dag klockan/avi´n ska anlända i brevlådan, så att du kan planera och vara först med att tömma! :D

Det som det klagas på är dock inte pengarna, utan samlar- beteendet/beroendet...

Samma här, eller:
-Ja men jag bytte den mot en annan.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Min fru har hästar, jättestora hästar som äter skitmycket och har dyra sadlar så hemma hos mig är det aldrig nåt snack :)

Det är mer min egen snålhet som begränsar, ja förutom ekonomin då ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ni som har fruar/sambos som klagar/har synpunkter på ert samlande/klockköpande. Vilket beteende hos er fru/sambo klagar ni/har ni synpunkter på?

Min erfarenhet är nämligen att om jag klagar på någon så klagar den på mig och så vidare. En tanke bara...

;)


Jag klagar aldrig! Eller kanske om hon köper billiga skitgrejer som vi inte behöver, klagar aldrig om hon köper dyra skor...

Samma här, eller:
-Ja men jag bytte den mot en annan.


Exakt! :) Så därför är det bara att samla på sig en stor mängd gammalt mögel. Sedan byter du ut dem mot "bättre" mögel... Köp så att du har minst 50-100 klockor och hon kommer aldrig att komma ihåg vilken som är ny i samlingen! Problem solved! ;)
 
Topp