• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga ang +- 2min/vecka

alfons

Cartier
Har en Breitling SuperOcean Heritage som är cirka 1 år och 3 månader i mina ägo.
Känner att den börjar tappa med cirka 2 min per vecka tidsmässigt, är detta något man behöver oroa sig för, eller standard?
Bör jag serva den snarast, eller är det bara att räkna med?
Jag förstår att automatiska ur går +- ett par sekunder.
Är det något som går på garanti om man behöver serva, eller hur funkar det?

Vore tacksam för svar,
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Det är för mycket, men Breitlings garanti är väl två år om jag inte missminner mig så det är väl bara att gå dit du köpte den och prata med dom.
 

Ricrob

Patek
Porsan skrev:
Det är för mycket, men Breitlings garanti är väl två år om jag inte missminner mig så det är väl bara att gå dit du köpte den om prata med dom.

Absolut för mycket! Breitling kör cosc och som Porsan säger 2 års garanti, så jag skulle lämna in den om jag var du.
 

alfons

Cartier
Problemet är Att den är köpt utomlands, men borde inte världsgarantin vara oberoende ad? Jag tror det har ökat lite sporadiskt.
 
Topp