• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga ang Breitling Superocean Steelfish

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har äntligen efter mycket sökande införskaffat mig en Steelfish men måste fråga er andra ägare eller experter.

Jag har en fundering angående vridringen. Om jag sätter pekfingret på vridringen vid kl 12 och tummen vid kl 6 och "ruckar" lite upp och ned så klickar och glappar ringen lite mot den inre fasta ringen. Ringen sitter riktigt mot boetten men uppför sig som att den är lite "för stor" gentemot den inre ringen. Det är inte mycket men det finns ett spel där. Jag var in till en Breitlingurmakare och han säger att det gör inget och det kan vara så ibland. Jag frågade om det gick att justera på något vis så det blir ett mindre/inget glapp men han sa att: Det är sådär! Inget att bry sig om.

Så min fråga till er lyder: Har din Steelfish eller Colt med den här uppbyggnaden av vridring ett "glapp" mellan den roterande och den fasta ringen?

PS. Slänger upp en nyinkommet tråd senare :)

//Mats
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan! Jag glömde kolla idag.. Nu är jag på vift igen. Sorry och grattis till en kanonklocka!
 

Emil

Cartier
Frågan var uppe gällande seikos skx007:an och där kom expertpanelen fram till att det är så på den modellen.
Du kanske skall kasta upp lite bilder så vi får se hur stort glappet egentligen är?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Frågan var uppe gällande seikos skx007:an och där kom expertpanelen fram till att det är så på den modellen.
Du kanske skall kasta upp lite bilder så vi får se hur stort glappet egentligen är?


Lite svårt att fånga det på bild men den glappar som sagt upp ned eller höger vänster lite, full kännbart. Lite anledningen till att jag frågar är också att jag är övertygad om att jag träffat på Steelfish:ar som inte är glapp och undrar om det går att göra något åt saken?

Kan se om jag kan få en bild senare, fast video vore bättre.
 
Topp