• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga ang. Cartier Santos

Pdson

Omega
Hej på er, en nära bekant har fått denna Cartier i gåva för ca 10 år sedan, jag är helt värdelös på dessa klockor, men här finns det säkert någon som är duktig på dem, givetvis lite frågor på denna, äkthet? (jag tycker den känns o ser ok ut, men kan ha fel).
Om den nu är äkta , är det någon som har ett tips på försäljnings värde?, (de känns rätt svårtsålda).
Fullsett med samtliga papper.

Mvh
Patrik
 

Bilagor

  • IMG_2479.JPG
    IMG_2479.JPG
    31.1 KB · Visningar: 283
  • IMG_2483.JPG
    IMG_2483.JPG
    37.5 KB · Visningar: 254
  • IMG_2487.JPG
    IMG_2487.JPG
    57.1 KB · Visningar: 259
  • IMG_2489.JPG
    IMG_2489.JPG
    38.5 KB · Visningar: 257
  • IMG_2490.JPG
    IMG_2490.JPG
    39.9 KB · Visningar: 245
  • IMG_2482.JPG
    IMG_2482.JPG
    49.4 KB · Visningar: 261
  • IMG_2493.JPG
    IMG_2493.JPG
    40.7 KB · Visningar: 257
  • IMG_2496.JPG
    IMG_2496.JPG
    46.6 KB · Visningar: 268
  • IMG_2492.JPG
    IMG_2492.JPG
    37.1 KB · Visningar: 255

tissoter

Audemars
Hej på er, en nära bekant har fått denna Cartier i gåva för ca 10 år sedan, jag är helt värdelös på dessa klockor, men här finns det säkert någon som är duktig på dem, givetvis lite frågor på denna, äkthet? (jag tycker den känns o ser ok ut, men kan ha fel).
Om den nu är äkta , är det någon som har ett tips på försäljnings värde?, (de känns rätt svårtsålda).
Fullsett med samtliga papper, men Cert ej stämplat.

Mvh
Patrik
Är inte Cartierexpert men svarar ändå.
Vet för lite om klockan för att kunna avgöra äktheten, är inte så duktig på Cartier ska erkännas men har två relevanta frågor.
Vet din kompis någon servicehistorik?
Har den bara legat i en låda eller använts?

Kaplans kan hjälpa dig med värdering och intyg, kompletterar du med det och allt är okej så tror jag den är relativt lättsåld här på KS.
Ett tips är att också kolla i Caritertank-tråden om det är någon som vet något mer.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag vågar närmast garantera att den där är äkta.
Brist på servicedokumentation är väl närmast standard, vad det verkar.
Om den tickar - och håller tiden dugligt - så tippar jag på att man kan få någonstans runt 10-12k för den.
Lite mindre om man är brutalt ärlig med att den inte varit servad på så pass lång tid.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag vågar närmast garantera att den där är äkta.
Brist på servicedokumentation är väl närmast standard, vad det verkar.
Om den tickar - och håller tiden dugligt - så tippar jag på att man kan få någonstans runt 10-12k för den.
Lite mindre om man är brutalt ärlig med att den inte varit servad på så pass lång tid.
Det är en Santos de Cartier X. Betingar ett något högre värde, men det är väl same old gällande Cartier här i sverige... Svalt.
 

tissoter

Audemars
Jag vågar närmast garantera att den där är äkta.
Brist på servicedokumentation är väl närmast standard, vad det verkar.
Om den tickar - och håller tiden dugligt - så tippar jag på att man kan få någonstans runt 10-12k för den.
Lite mindre om man är brutalt ärlig med att den inte varit servad på så pass lång tid.
Tycker också den ser bra ut. :)
 
Senast ändrad:

Asplund

Patek
2-Faktor
Detta är en den stora automatiska tvåtonaren med komplett fullset från 2007 och ni pratar om 10-12 tusen? Folk kanske inte ska kommentera när ni inte har en aning om vad ni pratar om.

Listar runt 75 k och är värd bra mycket mer än 10 lax.

Sälj inte till någon som skambudar!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Detta är en den stora automatiska tvåtonaren med komplett fullset från 2007 och ni pratar om 10-12 tusen? Folk kanske inte ska kommentera när ni inte har en aning om vad ni pratar om.

Listar runt 75 k och är värd bra mycket mer än 10 lax.

Sälj inte till någon som skambudar!
Precis! Referensen är W20099C4 - men ändå jävligt svårt med prissättning här i Sverige. Min gick för strax över 20.000:- i nyskick, servad & full dokumentation.
 

tissoter

Audemars
Detta är en den stora automatiska tvåtonaren med komplett fullset från 2007 och ni pratar om 10-12 tusen? Folk kanske inte ska kommentera när ni inte har en aning om vad ni pratar om.

Listar runt 75 k och är värd bra mycket mer än 10 lax.

Sälj inte till någon som skambudar!
Precis! Referensen är W20099C4 - men ändå jävligt svårt med prissättning här i Sverige. Min gick för strax över 20.000:- i nyskick, servad & full dokumentation.

10-12 K var första budet.
20 K kommer sen.
Listar 75 K.....

Något säger mig att vi är fel ute här :)
Till TS, ta med klockan till Kaplan och få den värderad.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Detta är en den stora automatiska tvåtonaren med komplett fullset från 2007 och ni pratar om 10-12 tusen? Folk kanske inte ska kommentera när ni inte har en aning om vad ni pratar om.

Listar runt 75 k och är värd bra mycket mer än 10 lax.

Sälj inte till någon som skambudar!

Jag är inte sämre än att jag klarar av att erkänna när jag har fel.
Samtidigt så lärde jag mig någonting av att skriva i tråden... Hade jag inte skrivit så hade tråden bara försvunnit bort, och jag hade aldrig hittat tillbaka.

Är dock oklar om det insinueras att jag skambjöd eller ej?
"Ej" är i sånt fall rätt.
Har inget egentligt intresse av TT Santos. Däremot har jag tittat lite grann på den enfärgade (29x29 mm), och tog väl mitt "höftskotts-värde" därifrån.

Listpris på 75k eller ej - @christian-h:s vittnesmål säger en del om Cartier-priserna i Svedala.

Men som sagt - jag sällar mig väl till kören som ropar Kaplans.
 

Pdson

Omega
Tack för svaren, hade en magkänsla att dessa klockor är svåra, och vet inte rikigt hur man ska läsa ut Chrono 24 priser, de känns alltid vara tillagna med både extra moms o skatt.....kanske slutar på Kaplans med klockan.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag är inte sämre än att jag klarar av att erkänna när jag har fel.
Samtidigt så lärde jag mig någonting av att skriva i tråden... Hade jag inte skrivit så hade tråden bara försvunnit bort, och jag hade aldrig hittat tillbaka.

Är dock oklar om det insinueras att jag skambjöd eller ej?
"Ej" är i sånt fall rätt.
Har inget egentligt intresse av TT Santos. Däremot har jag tittat lite grann på den enfärgade (29x29 mm), och tog väl mitt "höftskotts-värde" därifrån.

Listpris på 75k eller ej - @christian-h:s vittnesmål säger en del om Cartier-priserna i Svedala.

Men som sagt - jag sällar mig väl till kören som ropar Kaplans.

Äh jag menade bara att man ska va försiktigt med att nämna siffror, syftade inte på ett skambud från dig. Tänkte mer om TS går på 10-12 k som normalt pros och någon PMar honom med ett bud på 11 så kanske han skulle ta det vilket inte är så snällt mot TS :)

Inget illa menat, glad midsommar!
 

Pdson

Omega
Hej igen, jag har vart utomlands men i morgon kommer jag träffa innehavaren till klockan, återkommer i frågan, (klockan ska säljas).
Mvh
Patrik
 
Topp