• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga ang. Service; visarbyte annars ingen service

klak

Omega
Så, nu har jag fått svar angående lösningen att limma baksidan av visarna. De menar att de följer rolex strikta instruktioner och aldrig limmar någon del av klockan. Det får jag väl respektera men jag kommer hämta ut den oservad. Jag har märkt att det var lite mer att tänka på när det gällde service än vad jag först trodde. Tror ni jag kommer få samma svar om jag går till en annan rolex/tudor AD?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Så, nu har jag fått svar angående lösningen att limma baksidan av visarna. De menar att de följer rolex strikta instruktioner och aldrig limmar någon del av klockan. Det får jag väl respektera men jag kommer hämta ut den oservad. Jag har märkt att det var lite mer att tänka på när det gällde service än vad jag först trodde. Tror ni jag kommer få samma svar om jag går till en annan rolex/tudor AD?
Inget svar på din fråga men måste du gå till en AD med en så passa gammal klocka? Vilken bra urmakare som helst borde väl kunna serva den enligt dina önskemål.
 

solex

Omega
Så, nu har jag fått svar angående lösningen att limma baksidan av visarna. De menar att de följer rolex strikta instruktioner och aldrig limmar någon del av klockan. Det får jag väl respektera men jag kommer hämta ut den oservad. Jag har märkt att det var lite mer att tänka på när det gällde service än vad jag först trodde. Tror ni jag kommer få samma svar om jag går till en annan rolex/tudor AD?
Att serva klockor i princip gäller samma som bilar...Du kan vända dig till AD bilverkstad med ditt bilmärke eller vilken bilverkstad som helst.
Och om du inte tänker för ekonomisk orsak utan du själv känner lugnare att lämna din klocka till AD för service, gör så! Men om du tänker om servicepris ska vara i rymligt pris, kollar runt och jämförs innan du själv bestämmer!
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
En urmakare klarar såklart serva eller laga klockor utan problem för man är yrkesman ju! Och med ett klockförsäljnings företag koncentrerar sig enbart med försäljning. Visst med service och lagning har de extra urmakare som står för, då blir de som mellanhand och de inte vill tyvärr tjäna små potatisar. Som jag själv står bakom för klockservice och lagning för armbandsur för vissa klockaffärer på distans där de inte har haft urmakare eller för dyrt att anställa en. Klocktyper och klockmärke är väldiga variera men i princip är dem samma, trots mindre eller mer finesser/ funktioner samt årgång.
Här är några exemplar klockor och urverk som skruven isär, bilder tog efter ultraljudstvättade som är kanske intresserade att titta hur urverks delar från inuti ser ut.
IMG_1408.JPG
IMG_1357.JPG
tissot1.jpg
tissot7.jpg
tissot4.jpg
IMG_0660 (2).JPG
IMG_0753 (3).JPG
IMG_1303.JPG
IMG_1355.JPG
IMG_1349.JPG
Jag ville bara säga att den där Enicar... vilken mumsbit :hungry:
 
Topp