• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om armband - äkta? matchning?

Äkta?


  • Totala väljare
    6

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Köpte ett armband på Tradera på vinst och förlust. Känns som bra kvalité men kan ej svära på att band och spänne är äkta. Köpte egentligen bandet för spännet. Om det är äkta vad anser ni om matchningen? Vilken årsperiod kan bandet vara ifrån?

Är det äkta tänkte jag behandla bandet med någon passande neutral skoprodukt.

20140905_181801.jpg

20140905_181825.jpg

20140905_181843.jpg

20140905_181922.jpg

20140905_182001.jpg
 

Obeedoobe

Friends of KS
Har själv forskat lite vintage spänne till omega. Läste på en sida att märkningen acier inox ska vara skrivet i två ord. Det vanligaste spännena som förfalskas är 16mm. Man ska även ta en extra titt på omega loggan. Ska inte vara för fet utan ha en jämn och fin form. Även vanligt att märkningen på kopiornas undersida är laser etsad, ska vara stämplad. Är det någon som kan lösa detta är det tdn-dk

Mvh
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ser ut som ett 70-tals spänne. Tveksam till om själva törnet är äkta dock. Brukar vara lite tunnare, ha mera böj och liksom gå in i loggan lite mer. Eller också är det jag som har fel.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Om jag jämför med mitt spänne till min -69 Seamaster så ser Omega loggan alldeles för fet ut, men det är möjligt att det varierar.
 

Obeedoobe

Friends of KS
När vi nu ändå är inne på Omega. Är det någon som har koll på om det är Omega original som säljs på cousins.uk? När det gäller band och spännen?

Mvh
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tack för all hjälp! Lutar väl åt att det var pengar i sjön antar jag efter era kommentarer.

Obeedoobe kan inte tänka mig att dom skulle sälja fake.
 
Topp