• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om forumet

Sond

Patek
Första inlägget här. Hittade sidan för några veckor sedan. Har sedan mer än 25 år hållt på med klockor. Mest lite äldre Omegor. Men även nyare klockor har sökt sig in i samlingen(och ut). För några år sedan var jag ganska aktiv under en period på TTT men olika omständigheter gjorde att det blev allt mindre av den aktiviteten.

Nu ha jag fått lite klocksjuka igen. Upptäckte då detta forum. Tänkte höra lite om hur länge det funnits och vad som gör att ni är här och inte på TTT? Antar att en del är på båda? Noterar också att TTT verkar vara betydligt mindre eller mer passivt nu förtiden medan denna sida sjuder av aktivitet. Stämmer det med er bild?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag är på båda, men skriver i stort sett bara här.

Sjukt dålig, och tråkig aktivitet på TTT. Allt är ett snäpp bättre här tack vare daviden. Gilla-funktionen, notis-funktionen etc. förhöjer upplevelsen.
TTT har dock en starkare köp&sälj sida enligt mig. Lär väl förändras med tiden antar jag.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Första inlägget här. Hittade sidan för några veckor sedan. Har sedan mer än 25 år hållt på med klockor. Mest lite äldre Omegor. Men även nyare klockor har sökt sig in i samlingen(och ut). För några år sedan var jag ganska aktiv under en period på TTT men olika omständigheter gjorde att det blev allt mindre av den aktiviteten.

Nu ha jag fått lite klocksjuka igen. Upptäckte då detta forum. Tänkte höra lite om hur länge det funnits och vad som gör att ni är här och inte på TTT? Antar att en del är på båda? Noterar också att TTT verkar vara betydligt mindre eller mer passivt nu förtiden medan denna sida sjuder av aktivitet. Stämmer det med er bild?

:)

Forumet startades av mig, daviden och Spencer66 i september förra året. Vi startade forumet för att vi tyckte det behövdes ett fräscht, modernt, svenskt (nordiskt) klockforum med plats för alla. Konstigare än så var det inte. Sen kan vi bara konstatera att det har gått väldigt bra, att folk gillar att hänga här och att det har utvecklats till ett riktigt bra forum tack vare aktiva medlemmar i en skön blandning av gamla och nya rävar.

Varmt välkommen hit!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
I kort tröttnade jag på att TTT aldrig uppgraderade till en modern forummjukvara. Så många medlemmar med samma brinnande intresse förtjänar en bättre plats att mötas på.

Söndagen den 2e september 2012 registrerade jag domän och konfigurerade mjukvara. Dagen efter öppnades sidan publikt för alla att se och registrera sig på.

Välkommen in i värmen. :)

EDIT
Vad Denke nyss skrev... :p
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kapar tråden.

Den nya gula fyllningen på "Anmäl"-knappen...har den tillkommit på grund av någon speciell händelse?
Jag tycker att den dels är alldeles för mycket i blickfånget och dels så känns den lite provocerade...anmäl, aaanmäl, aaaanmäääääl då för bövelen. Typ så :)

EDIT: Kanske borde pinga @daviden också
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Kapar tråden.

Den nya gula fyllningen på "Anmäl"-knappen...har den tillkommit på grund av någon speciell händelse?
Jag tycker att den dels är alldeles för mycket i blickfånget och dels så känns den lite provocerade...anmäl, aaanmäl, aaaanmäääääl då för bövelen. Typ så :)

EDIT: Kanske borde pinga @daviden också

Du anar inte hur sugen jag var att testa den knappen på ditt inlägg :D
 

demondave

Rolex
Kapar tråden.

Den nya gula fyllningen på "Anmäl"-knappen...har den tillkommit på grund av någon speciell händelse?
Jag tycker att den dels är alldeles för mycket i blickfånget och dels så känns den lite provocerade...anmäl, aaanmäl, aaaanmäääääl då för bövelen. Typ så :)

EDIT: Kanske borde pinga @daviden också

Har det ens funnits en anmäl-knapp förut? Kanske bara är jag som verkligen behövde lite mer gult :D
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag tycker det vore bättre om den nya knappen "anmäl" placerades längst ut till höger, efter "citera". Nuvarande placering ligger för nära "gillaknappen" och det är ju förhoppningsvis den som även i fortsättningen kommer att användas mest.
Är det inte farligt att den ligger jämte ”citera” också? Längst till vänster - bortom all fara för missbruk.
+ 1 @DiscoPapa
 
Senast ändrad:

SIRdavid

Panerai
Kapar tråden.

Den nya gula fyllningen på "Anmäl"-knappen...har den tillkommit på grund av någon speciell händelse?
Jag tycker att den dels är alldeles för mycket i blickfånget och dels så känns den lite provocerade...anmäl, aaanmäl, aaaanmäääääl då för bövelen. Typ så :)

EDIT: Kanske borde pinga @daviden också
Bra kapat! Och en bra fråga... Visst ibland kan vissa trådar/enstaka kommentarer vara offtopic men anmäl knapp... Nu kommer vi som älskar vissa märken attackeras av "haters".. Typ, alla på Panerai tråden anmäler alla på Breitling tråden.. För att inte säga Hublot tråden :artist:
(Märk väl Alla som inte känner mig, jag är ironisk så anmäl nu inte detta inlägg också)..
:banghead:
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Äh man kan råka trycka på den. Det händer inget förrän du fyller i mer information.

Screen Shot 2017-11-28 at 01.06.08.png
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag samlade på knappar som liten - så mer knappar åt folket.

Däremot så tycker jag att på mobilen så bör anmäl-knappen sitta till höger om gilla. I alla fall för mig som enhandssurfar med vänsterhanden. Ordningen således: gilla, anmäl, +citat, citera.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@daviden Är det tekniskt möjligt att lösa så att man kan lägga pollar direkt i befintliga trådar? Det skulle verkligen vara fantastiskt, speciellt i de specifika märkestrådarna.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är det fler än för mig som notiserna fungerar riktigt dåligt? Tror att det var en 6-7 trådar som jag prenumererar på och där jag inte hade fått notiser nu i morse om att det kommit nya inlägg. Jag tycker att det har varit så en längre tid nu och det är synd då trådar man gillar lätt kan falla i glömska.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Är det fler än för mig som notiserna fungerar riktigt dåligt? Tror att det var en 6-7 trådar som jag prenumererar på och där jag inte hade fått notiser nu i morse om att det kommit nya inlägg. Jag tycker att det har varit så en längre tid nu och det är synd då trådar man gillar lätt kan falla i glömska.
Jag har reagerat på det också på sista tiden.
Trodde att det berodde på att jag hoppat mellan olika plattor/telefoner men det har ju fungerat tidigare.
 
Topp