• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fråga om forumet

Är det fler än för mig som notiserna fungerar riktigt dåligt? Tror att det var en 6-7 trådar som jag prenumererar på och där jag inte hade fått notiser nu i morse om att det kommit nya inlägg. Jag tycker att det har varit så en längre tid nu och det är synd då trådar man gillar lätt kan falla i glömska.
Jodå - samma här. Har varit dåligt med notiserna ett tag (ett par månader?).

Jag har reagerat på det också på sista tiden.
Trodde att det berodde på att jag hoppat mellan olika plattor/telefoner men det har ju fungerat tidigare.

Det var tydligt tidigare att det var Daviden som var The Tech Monkey :) Mer oklart nu, så både @Hook och @Leben får en ping. Det kanske är någon enkel uppdatering eller inställning som gör att det går att komma till rätta med problemet.

Är det fler än för mig som notiserna fungerar riktigt dåligt? Tror att det var en 6-7 trådar som jag prenumererar på och där jag inte hade fått notiser nu i morse om att det kommit nya inlägg. Jag tycker att det har varit så en längre tid nu och det är synd då trådar man gillar lätt kan falla i glömska.
Händer hela tiden. Jag har själv startat Explorer 1 tråden och man blir ganska förvånad när det är full aktivitet där men ingen notis hos mig ..

Jag upplever också att notisfunktionen har en till synes slumpmässig funktion numera. Använder nästan uteslutande telefonen för klocksurf.

Jag tycker också att jag ofta (ibland iaf) hamnar på första sidan i trådar jag tidigare läst och slutat på sidan X. Tidigare har jag utan undantag kastats till mitt senast lästs inlägg när jag tryckt på trådämnen jag varit inne i. Uteslutande mobilsurf här.
Kan detta ha något samband med @Clark Kent fråga?

Jag tycker också att jag ofta (ibland iaf) hamnar på första sidan i trådar jag tidigare läst och slutat på sidan X. Tidigare har jag utan undantag kastats till mitt senast lästs inlägg när jag tryckt på trådämnen jag varit inne i. Uteslutande mobilsurf här.
Samma här! Och har det då skrivits mycket i tråden så är det bökigt att leta sig tillbaka till där man var.

Det stämmer för mig med. Lite störande när jag behöver hitta var jag var igen i en aktiv tråd.

Jo så här har det varit för mig i minst ett år. Trodde det var en sk. "Featurebugg".;)
Jag är en sån fan där typisk dålig användare som inte klagar utan kringgår problemet. Man kan lösa problemet genom att avfölja ämnet och bevaka det på nytt så brukar det fungera ett tag tills man får upprepa proceduren.
Edit...Och jo jag har fått göra detta oftare senaste ca 2-3 månaderna.

Jag har alltid trott att om man inte klickar på en notis i listan, av tex en bevakad tråd, så pausar notiserna tills man går in/gör någon altivitet i tråden.

Jag har alltid trott att om man inte klickar på en notis i listan, av tex en bevakad tråd, så pausar notiserna tills man går in/gör någon altivitet i tråden.

Jag är nog inte helt hundra på vad du menar. Men för att ta ett hypotetiskt exempel kan jag på kvällen vara aktiv i Sinn- Sjöö Sandström- och Fickurstråden, gå och lägga mig och trots att det har kommit nya inlägg i alla tre trådarna till nästa gång jag går in på forumet, inte få några notiser.

Jag är nog inte helt hundra på vad du menar. Men för att ta ett hypotetiskt exempel kan jag på kvällen vara aktiv i Sinn- Sjöö Sandström- och Fickurstråden, gå och lägga mig och trots att det har kommit nya inlägg i alla tre trådarna till nästa gång jag går in på forumet, inte få några notiser.
Jag menar. Får notis från paneraitråden. Kollar listan men klickar inte på den. Nästa gång kommer ingen notis. Men jag vet inte. Gissar mest. Men tror mig ha sett ett mönster.

Jag menar. Får notis från paneraitråden. Kollar listan men klickar inte på den. Nästa gång kommer ingen notis. Men jag vet inte. Gissar mest. Men tror mig ha sett ett mönster.
Jag har tänkt precis samma sak. Därav att jag konstant vill klicka på varje notis så de inte slutar komma uppdateringar från den tråden :p

Har haft detta fenomen så länge jag kan minnas. Trodde också det var någon sorts intresse feature. "klickar du inte in, då slutar du få notiser din late jäkel!"

Hej!
Hoppas ni har en bra kväll
Jag kan inte hitta Longines emoji:n, jag har sett andra som har använt den men den finns inte bland mina emoji:s. Hur löser jag detta?

Mvh Victor

Tycker anmäl knappen är jämt lite för nära gilla knappen :p @Leben @daviden
Screenshot_20181031-140745.png

Svaret står ju även i de mejl man får om just nya inlägg:
Screenshot_20181031-174348__01.jpg

"Du kommer inte få några nya email om det här ämnet innan du läst de senaste inläggen."

Tillbaka
Topp