Hej! Ny här, efter att jag äntligen fått mig mitt första automat ur. En Seiko SARY093. Märkte dock dagen efter köpet att det verkar vara en repa i glaset. Kändes väldigt märkligt då jag är ytterst försiktigt med mina saker och dessutom för att det är saffirglas så borde den vara ganska reptålig. Efter noggrant tittande så ser jag att det är på insidan av glaset. Provade även sätta ett litet hårstrå/ludd direkt på repan och man ser klart att det är ett mellanrum mellan strået/luddet och repan.
Det kan även vara skräp som fastnat på glasets insida men svårt att avgöra då det är så litet. Frågan är om jag kan nyttja den internationella garantin hos Optura, då klockan är köpt i Grekland. Fick givetvis ett ifyllt garantikort med kod ”306S1” och så men är ändå bekymrad. Är osäker på om återförsäljaren var en auktoriserad ÅF för Seiko, troligtvis inte. Klockan var inte direkt billig, utan har samma pris som i Sverige.
Första bilden är med enbart repan vid sjuan. Och andra är med luddet rakt ovanför repan.
Vad tror ni? Har kontaktat Optura men ej fått svar än.
Det kan även vara skräp som fastnat på glasets insida men svårt att avgöra då det är så litet. Frågan är om jag kan nyttja den internationella garantin hos Optura, då klockan är köpt i Grekland. Fick givetvis ett ifyllt garantikort med kod ”306S1” och så men är ändå bekymrad. Är osäker på om återförsäljaren var en auktoriserad ÅF för Seiko, troligtvis inte. Klockan var inte direkt billig, utan har samma pris som i Sverige.
Första bilden är med enbart repan vid sjuan. Och andra är med luddet rakt ovanför repan.
Vad tror ni? Har kontaktat Optura men ej fått svar än.