• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om Omega 2640-3

Cougan

Rolex
2-Faktor
Ramlade över en stor näve Omegor nyligen från ett dödsbo. Samtliga tickar och går, har fina verk och härliga slitningar. En av dessa är jag undrande över, är tavlan (silver) galen alt är hela uret ett hopkok av delar? Ref i lock 2640-3 med verk 266 samt ref 13478939, sliten krona med logo och nött plexi.
Hit me!
IMG_7887.JPG
IMG_7888.JPG
IMG_7890.JPG
IMG_7892.jpg
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Var min första tanke direkt. Vad som fick mig att posta var de upphöjda indexen, siffrorna samt att lume-pickarna ser så slitna ut och att tavlan bara har en metallisk yta.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Subsekundvisare ser lite lurig ut. Något för stor för index. Har dock ingen bra koll på den "Refen"
 

rogart-63

Patek
Texten Omega och omegaloggan ser lite konstig ut .Inte rätt typsnitt . Sen ser sub-indexen konstiga ut . Säger som föregående talare .Ommålad
 
Topp