• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om perfectimepiece.com/

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

aximand

Panerai
2-Faktor

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har ingen koll på PP men är 225' verkligen ett bra pris för en två år gammal begagnad klocka? (Tänk på att det tillkommer 45' i moms)

En snabb kik på C24 visar att det finns en helt ny och oanvänd I Sverige för 309'. Är 225' då ett bra pris för en begagnad? Det får var och en avgöra men så orimligt billigt låter det inte.
 

catken09

Omega
Jag har ingen koll på PP men är 225' verkligen ett bra pris för en två år gammal begagnad klocka? (Tänk på att det tillkommer 45' i moms)

En snabb kik på C24 visar att det finns en helt ny och oanvänd I Sverige för 309'. Är 225' då ett bra pris för en begagnad? Det får var och en avgöra men så orimligt billigt låter det inte.
Jag betala inte moms när jag köper klocka utomlands/ men tack för idé
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag är bo inte i Sverige längre, det är därför jag skrev så. Förlåt om jag skulle bryta mot reglerna här.
Var bor du då? Importmoms lär väl betalas oavsett vilket land det gäller och det låter inte direkt som att du är bosatt i USA om du måste åka dit bara för att titta klockan.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det känns spontant rätt oseriöst med ett företag som inte kan stava till sitt eget namn och enligt gatuvyn på Google maps verkar adressen vara någon slags galleria men företaget finns inte registrerat på deras hemsida.
https://www.shopwatertower.com/en/directory/

Det kan ju vara fel adress eller att det ligger någon annanstans i samma byggnad men det verkar lite småskumt och hemsidan ger inte ett särskilt seriöst intryck för ett företag som sägs syssla med försäljning av lyxklockor.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
De skriver ju faktiskt inte att de har en butik där, utan kontor. Den där skyskrapan har en hel del kontor. Så åk inte dit innan du ringt dem och frågat om du kan gå in på deras kontor. :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
De skriver ju faktiskt inte att de har en butik där, utan kontor. Den där skyskrapan har en hel del kontor. Så åk inte dit innan du ringt dem och frågat om du kan gå in på deras kontor. :)
Jo, det är visserligen sant men jag tycker att det allmänna intrycket känns rätt oseriöst. Namnet är felstavat på flera ställen och bara en sån sak som att kunna lägga en klocka för en kvarts miljon i varukorgen känns väldigt märkligt. I den här typen av butiker brukar det vad jag förstår oftast röra sig om försäljningsuppdrag från kunder och att då driva det som en hobbybutik som säljer krimskrams känns oseriöst.

Hemsidan är för övrigt registrerad den 23/2 2019 med dolda uppgifter vilket bara det skriker scam.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jo, det är visserligen sant men jag tycker att det allmänna intrycket känns rätt oseriöst. Namnet är felstavat på flera ställen och bara en sån sak som att kunna lägga en klocka för en kvarts miljon i varukorgen känns väldigt märkligt. I den här typen av butiker brukar det vad jag förstår oftast röra sig om försäljningsuppdrag från kunder och att då driva det som en hobbybutik som säljer krimskrams känns oseriöst.

Hemsidan är för övrigt registrerad den 23/2 2019 med dolda uppgifter vilket bara det skriker scam.

Jo, helheten luktar skumt. :)
 

catken09

Omega
Jo, det är visserligen sant men jag tycker att det allmänna intrycket känns rätt oseriöst. Namnet är felstavat på flera ställen och bara en sån sak som att kunna lägga en klocka för en kvarts miljon i varukorgen känns väldigt märkligt. I den här typen av butiker brukar det vad jag förstår oftast röra sig om försäljningsuppdrag från kunder och att då driva det som en hobbybutik som säljer krimskrams känns oseriöst.

Hemsidan är för övrigt registrerad den 23/2 2019 med dolda uppgifter vilket bara det skriker scam.
Oj du kan får fram allting tusan tack mycket bra. Tack för hjälpen
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp